عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آیین نکوداشت استاد برگزیده بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آیین نکوداشت استاد "دکتر محمود روحانی"  برگزیده بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش وب دا، این مراسم با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری،اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پاس یک عمر تلاش مجاهدانه در عرصه های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی، آموزشی، فرهنگی و مذهبی دکتر محمود روحانی برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم ضمن تجلیل از مقام استاد برگزیده و پیشکسوت دانشگاه، دکتر محمود روحانی اظهار کرد: تلاش های دکتر روحانی در عرصه های قران پژوهی در دیگر کشورها بیشتر از داخل شناخته می شود به گونه ای در بسیاری از کرسی های قرآن پژوهی خارج از کشور اعم از اسلامی و غیر اسلامی از آمریکا تا مصر نام ایشان ماندگار شده است.

دکتر محمد حسین بحرینی شخصیت دکتر روحانی را همانند کوه دماوند توصیف کرد و گفت: چاپ کتاب المعجم یکی از بزرگترین اثرهای ماندگار ایشان به شمار می رود که در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به زودی دومین اثر دکتر روحانی در زمینه قرآن پژوهی به زیر چاپ می رود که حاصل تلاش ۴۰ ساله ایشان بوده و می توان گفت در تاریخ قرآن پژوهی نگارش این کتاب بی سابقه است تصریح کرد: جای بسی خرسندی برای خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که این کتاب توسط انتشارات این دانشگاه به چاپ خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه دکتر روحانی سال های سال از پیش از انقلاب و پس از آن به کشورمان خدمت کرده اند و در تمامی دوره ها نقشی ماندگار و اثر گذار در بخش های مختلف داشته اند خاطر نشان کرد: به طور حتم حضور همسر ایشان"افسانه شریعتی" که در تمامی مراحل زندگی، یار و یاور ایشان بوده اند نقش موثری در موفقیت های دکتر روحانی داشته است.

{jcomments on}