عمومی | دانشگاه زابل

پیام تبریک رئیس دانشگاه زابل به مناسبت 13 رجب، میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع)

دکتر موسی بهلولی، رئیس دانشگاه زابل در پیامی آغازگر اشاعه عدالت و آزادگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت و روز پدر را به پویندگان طریق سراسر معرفت و مودت آن امام همام تبریک و شادباش گفت.


متن کامل پیام بدین شرح است:


«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

سخن از «علی» (ع)، این مظهر بی‌مثالِ جوانمردی، ایمان و دلاوری در قالبِ محدود واژگان و سطور جملات، بسی دشوار است. امام «علی» (ع)، نقطه اوج انسانیت و عرفان است که شکوهمندترین ارزش‌ها وآرمان‌های بشری در وجود و اندیشه‌اش به تجلی درآمده و رسالت کهن تمامی فرستادگان و برگزیدگانِ الهی، در منشِ ارجمندش تجسم یافته است.

امیرالمومنین «علی» (ع) راهبر و امیری فرزانه و بی همتاست که در راه اسلام محمدی (ص) و سیراب ساختن جان‌های تشنة حقیقت از زلالِ سلوک، گفتار و عدالت خویش، عزت‌مندانه پای فشرد و جانفشانی کرد.

این جانب ضمن شادباش فرا رسیدن زادروز خجسته امام «علی» (ع) و بزرگداشت مقام والای تمامی پدران گرامی؛ در برابر شکوه و عظمتِ بی مانند پدر معنوی یتیمان عالم سر تعظیم فرود آورده و از درگاه پروردگار هستی افتخارِ رهروی راستین سریر ولایت را مسئلت دارم. درود و فاتحه نثار روح پدران آسمانی که فراغ گرمی دست‌های پرمهرشان پرناشدنی است. با بانگ هر اذان، به یاد آن عزیزان، با خدای خود زمزمه‌ی‌ دلتنگی سروده و از او طلب صبر می‌نماییم و یاری می‌خواهیم تا بتوانیم منش و اندیشه‌ی الگوی تمام عیارِ انسانیت، امام «علی» (ع) را سرلوحه بیداری و زندگانی خویش قرار دهیم.


دکتر موسی بهلولی

رئیس دانشگاه