عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس

برگزاری دوره آموزش کارکنان تحت عنوان مدیریت پسماند در بخش کشاورزی

برگزاری دوره آموزش کارکنان تحت عنوان  مدیریت پسماند در بخش کشاورزی

در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس  دوره ضمن خدمت سه روزه مدیریت پسماند در بخش کشاورزی از روز دوشنبه ۱۴ بهمن الی چهارشنبه ۱۶ بهمن ۹۸ در حال برگزاری است.

در این دوره آموزشی تعداد ۳۰ نفر از رابطین گروه محیط زیست و سلامت غذای شهرستان های فارس در محل ساختمان آموزش کارکنان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس شرکت نمودند.

مدرس روز اول دوره آقای مهندس غیاثی در خصوص قوانین و دستورالعمل‌های مدیریت پسماند بودند. در ادامه آقای مهندس کرمی در رابطه با ظرفیت‌های بالقوه پسماند و اقدامات اجرایی مدیریت پسماند در بخش کشاورزی و همچنین آقای دکتر آگاه در زمینه‌ی پسماندهای عادی و ویژه در بخش دام و طیور، علل ایجاد ضایعات و پسماندها و مدیریت پسماند در بخش دام و طیور به ارائه مطالب خود می‌پردازند .

در روز دوم، راهکارهای کاهش و روش های سنجش ضایعات در بخش دام و طیور توسط آقای دکتر آگاه، اهمیت ضایعات در تولید، پسماندهای مواد غذایی و سیستم غذایی پایدار، علل ایجاد پسماندها در بخش زراعی و باغی، عوامل محیطی موثر بر ضایعات، راهکارهای کاهش و روش های سنجش ضایعات در این بخش توسط خانم دکتر مفتون‌آزاد، به سمع فراگیران خواهد رسید .

در روز پایانی دوره نیز مقرر گردید شرکت‌کنندگان از سایت تولید برق بوسیله فضولات دامی با استفاده از بیوگاز در محل پارک علم و فناوری استان فارس بازدید خواهند نمود .