عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

اولین نشست اتحادیه انجمن های علمی کامپیوتر دانشگاه فنی و حرفه ای

دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار می کند:

اولین نشست اتحادیه انجمن های علمی کامپیوتر دانشگاه فنی و حرفه ای سیزدهم و چهاردهم بهمن ماه ۹۸ در دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان و با حضور دبیران و نمایندگان این انجمن ها برگزار شد.

این نشست کار خود را از روز شنبه دوازدهم بهمن ماه ، مصادف با ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) و انجام پذیرش از دانشجویان جهت اسکان آغاز نمود و روز سیزدهم نیز طبق برنامه زمانبندی اعلام شده ،افتتاحیه این نشست در دانشکده فنی شهید یزدان پناه سنندج برگزار شد.

در این برنامه ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان ضمن عرض خیرمقدم به حضور دبیران انجمن های شرکت کننده در نشست،وی را سفیران علمی دانشگاه فنی و حرفه ای خواند.شیردل انجمن های علمی در دانشگاه را نهادهایی دانست که رسالت ترویج علم و گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش را برعهده دارند.

وی در ادامه سخنان خود به توانمندی های دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان در سال های اخیر و در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت:انجمن های فعال در این دانشگاه با حمایت های مسئولین و خودباوری در جهت اهداف خویش گام های بزرگی در زمینه های آموزشی،بازدیدهای علمی،تولید،نمایشگاه،تعامل با دیگر مراکز صنعتی و فنی استان،برگزاری دوره ها و ارتباط گیری نزدیک با پارک علم و فناوری استان برداشته اند و می کوشند در زمینه تولید و اشتغال حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی ورود به بحث استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را به دانشجویان توصیه نمود و گفت:دانشجویان توانمند ما به ندرت در بحث اشتغال مشکل داشته و رشته کامپیوتر نیز بدون شک در این بحث پیشتاز است.

شیردل با گرامیداشت نام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ،این نشست را به نام ایشان مزین نموده و اعلام کرد که این نشست با محوریت جنبش علمی و جنبش نرم افزاری به عنوان یادواره این شهید نامگذاری می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به دانشجویان،به معرفی اهداف اتحادیه پرداخت و گفت:انجمن های علمی اساس ترویج علم در دانشگاه بوده و حتی با تعامل با جامعه ،حلال مشکلات و نیازهای بیرون از دانشگاه نیز هستند.امانی با اشاره به توانمندی دانشجویان کامپیوتر و گستردگی این رشته و امکان جذب فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار گفت:نباید هیچ گاه خودمان را دست کم بگیریم و با نا امیدی به پیش برویم و جلوگیری از این حس مخرب نیز بر عهده انجمن های علمی در فضای علمی دانشگاه هاست.

در بخش دیگری از برنامه نیز کارشناس فرهنگی و انجمن های علمی استان به تشریح برنامه های نشست و جلسات آتی در روز دوم نشست پرداخت و گفت: سعی داریم تا در کنار برگزاری این نشست،تصویب اساسنامه و برگزاری انتخابات،برنامه های سال آینده این اتحادیه را پر رونق و کامل تهیه نماییم و به نتایج خوبی از ایده ها ،طرح ها و برنامه های پیشنهادی دانشجویان عزیز برسیم.

بعد از برنامه افتتاحیه نشست،سمینار علمی کامپیوتر با حضور دکتر سلیمانی مدیر مرکز نوآوری و عضو هیات علمی دانشگاه کردستان برگزار شد.ایشان بحث گستردگی اشتغال در رشته کامپیوتر را مطرح نمودند و زمینه های فعالیت و شرکت های فعال در این عرصه را ارائه دادند.

بازدید علمی از پارک علم و فناوری استان،شرکت در کارگاه ایده پردازی توسط دکتر سعیدی ریاست پارک علم و فناوری استان کردستان بازدید فرهنگی از موزه مردم شناسی شهر سنندج و گردش تفریحی به کوه آبیدر سنندج که به عنوان پارک جنگلی شناخته شده است،از دیگر برنامه های روز اول نشست بود.

در روز چهاردهم بهمن ،روز دوم نشست نیز دانشجویان ضمن حضور در جلسات تبادل نظر ،از دانسته های همدیگر بهره بردند.در بخش دیگری از این جلسات اساسنامه اتحادیه توسط کارشناس فرهنگی استان قرائت شد و در ادامه دانشجویان پیشنهادات خود را در جهت ویرایش این اساسنامه مطرح نمودند.

کارگاه توانمندسازی برای بازار کار نیز یکی دیگر از برنامه های روز دوم نشست بود که با حضور جناب آقای قوامی مدیرعامل شرکت دانش بنیان هورام و کارآفرین برتر کشوری برگزار شد.

پس از این کارگاه ، برنامه های سال آینده اتحادیه جهت ابلاغ به مراکز و ارسال به معاونت فرهنگی دانشگاه تهیه و مصوب گردید.در پایان نشست ،نامزدهای انتخابات اتحادیه مشخص شده و هرکدام از ایشان در زمان کوتاهی به معرفی خود پرداختند و در نهایت انتخابات برگزار شد.

برنامه اختتامیه،بدرقه دانشجویان،دریافت هدیه ،دریافت گواهی حضور و خروج دبیران عزیز نیز با حضور مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان انجام گرفت.