مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و شرکت بیمه آسیا

به گزارش روابط عمومی؛ این مراسم با حضور دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، مسعود بادین مدیرعامل شرکت بیمه آسیا و جمعی از معاونین و مدیران این دو حوزه، ظهر امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه سال جاری در محل اتاق شورای دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر فتوحی گفت: بطور عمده اسم بیمه تداعی کننده موضوع سلامت در ذهن‌هاست در صورتی که امکان همکاری‌های بیشتر در صنعت بیمه وجود دارد بخصوص در دانشگاه شریف که بعنوان یک دانشگاه پیشرو در فناوری و صنعت در کشور مطرح است.
وی افزود: امسال فعالیت عمده‌امان با بیمه آسیا را در حوزه سلامت آغاز کردیم خوشبختانه رضایت نسبی در خصوص سرویس‌دهی به جامعه دانشگاه شریف در حوزه سلامت در بین اعضای هیات علمی، کارکنان و بازنشستگان مشمول وجود دارد.
دکتر فتوحی ابراز امیدواری کرد که با امضای تفاهم‌نامه زمینه‌های همکاری مشترک گسترش یابد.
وی با اشاره به نحوه‌ی ارائه خدمات دانشگاه به صنعت بیمه افزود: در کنار تعامل طرفین در دانشگاه این امکان وجود دارد که بتواند خدماتی را به صنعت بیمه از قبیل؛ برگزاری کلاس‌های آموزشی مدیران و کارکنان شرکت بیمه، امور پژوهشی، بیگ دیتاها و مسائل مرتبط با صنعت بیمه و تحلیل داده‌های مختف ارائه دهد.
دکتر فتوحی تاکید کرد: ما در دانشگاه شریف در حوزه پژوهش و فناوری تلاشمان این است که برمبنای برنامه راهبردی که در دانشگاه داریم دانشگاهی اثربخش باشیم تا در حل مسائل اساسی کشور نقش آفرین بوده و بتوانیم مشکلی را از مشکلات کشور حل کنیم.
وی با معرفی ناحیه نوآوری شریف و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در آن افزود: این ناحیه پتانسیل و بازاری خوب برای صنعت بیمه محسوب می‌شود که باعث ایجاد همکاری بین دانشگاه شریف و شرکت بیمه آسیا خواهد شد و ارتباط طرفین را هموار خواهد کرد.
دکتر فتوحی در پایان سخنانش بر ایجاد اعتماد طرفین در حوزه‌های مختلف همکاری تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود تا در آینده نزدیک بتوان از امکانات و همکاری مشترک دو مجموعه در جهت منافع کشور بهره برد.

در ادامه مسعود بادین مدیرعامل شرکت بیمه آسیا گفت: نقش بیمه‌ها در جوامع مبرهن است و در جامعه دانشگاهی هم قطعا باید این نقش اساسی باشد. بیمه آسیا با قدمتی بالغ بر ۶۰ سال در این کشور فعالیت می‌کند بعنوان الگویی است در صنعت بیمه کشور و ارتباطات خوبی با کشورهای خارجی دارد ما امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیازهای کشور خود باشیم.
وی افزود: بنا به تایید بیمه مرکزی سطح توانگری بیمه آسیا با نسبت ۱۴۵ درصد یک است. شرکت بیمه آسیا یکی از اولین و بزرگترین شرکت‌هاست این شرکت بیش از ۱۰۰ شعبه در کشور و همچنین بالغ بر ۴۳۰۰ نمایندگی فروش دارد و این گویای این است که در همه نقاط کشور می‌توانیم سرویس فوری ارائه دهیم و اگر خسارتی اتفاق بیافتد چه در زمان مسافرت یا هر زمان دیگری می‌توانیم خدمت‌رسانی خوب و بموقع داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت بیمه آسیا در ادامه گفت: شعار اولیه بیمه آسیا "بیمه آسیا مبتکر طرح های نوین صنعت ویژه کشور" بود که به "نماد اعتماد و اطمینان" تغییر پیدا کرد یعنی ما با طرح‌هایی که ارائه دادیم می‌خواهیم اعتماد و اطمینان مردم را جلب کنیم و این اطمینان زمانی جلب می‌شود که در هنگام ارائه خدمات به تعهدات خود بدرستی عمل کنیم.

تشکیل کارگروه اجرایی تفاهم نامه مشترک، انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک، پوشش‌دهی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ توسط شرکت بیمه، آفر در تمدید بیمه تکمیلی، حضور نماینده‌های تام الاختیار از جانب طرفین، از دیگر موضوعات و پیشنهادات مطروحه در این جلسه بود.
شایان ذکر است؛ در این تفاهم نامه که به‌منظور استفاده از توانمندی‌های طرفین منعقد شد موضوعاتی از قبیل: تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز شرکت بیمه به ویژه پروژه‌های مبتنی بر سیستم‌های اطلاعاتی مورد نیاز صنعت بیمه توسط دانشگاه؛ توانمندسازی نیروی انسانی شرکت بیمه از طریق آموزش و توسعه مهارتهای تخصصی و مدیریتی و معرفی نیروی انسانی متخصص توسط دانشگاه؛ تعریف، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای شرکت بیمه؛ هماهنگی و اقدام برای تامین پوشش‌های بیمه‌ای مورد نیاز دانشگاه در کلیه رشته‌های بیمه بازرگانی با نرخ‌های رقابتی در چارچوب مصوبات شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی ج.ا.ایران و در راستای منافع متقابل، از دیگر زمینه‌های همکاری طرفین تعیین گردید.
گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه در ۱۰ ماده تنظیم گردیده و اعتبار آن از تاریخ امضاء به مدت یکسال می‌باشد.