عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

رعایت نکات بهداشتی مهمترین و بهترین راه مقابله با ویروس کرونا است

وبدا؛ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و متخصص بیماری های عفونی، رعایت نکات بهداشتی را مهمترین و بهترین راه مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی با بیان اینکه ۳۰ درصد عامل سرماخوردگی ها کرونا ویروس ها هستند افزود: ویروس کرونا یکی از ویروس های سرماخوردگی است که از قابلیت نوترکیبی بالا برخوردار است.
وی تصریح کرد: ابتلا به ویروس کرونا علائمی همچون ضعف، خستگی، نفس تنگی، سرفه، خلط و بدن درد می باشد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در خصوص افرادی که سابقه مسافرت به چین داشته و یا با فرد چینی مبتلا در ارتباط هستند و یا سابقه مواجه با فرد مبتلا به ویروس کرونای قطعی داشته اند در صورت ابتلا به علائم مذکور نیازمند بررسی و انجام اقدامات مداخله ای هستند.
دکتر رحمانی، عدم آگاهی نسبت به ویروس و راه های انتقال آن را از علل ایجاد رعب و وحشت مردم برشمرد و افزود: مردم باید بدانند علی رغم قدرت سرایت بالای ویروس میزان کشندگی آن به میزان ۲ تا ۲.۲ درصد می باشد.
وی، از روش های تشخیص ابتلا به این ویروس به شرح حال بیمار و داشتن علائم سرماخوردگی و تشخیص از طریق نمونه گیری و تایید آزمایشگاه رفرنس اشاره داشت و افزود: اگر چه این بیماری در حال حاضر درمان اختصاصی ضد ویروسی ندارد اما درمان دارویی معمول اکثر بیماری های ویروسی برای آن انجام می شود.
این پزشک متخصص در ادامه عدم مواجه با افراد مبتلا به بیماری های حاد تنفسی و دارای علائم سرماخوردگی، شستشوی مرتب دست ها، داشتن استراحت کافی و خودداری از حضور در اماکن تجمعی در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، مصرف میوه و سبزیجات کافی را از راه های پیشگیری از شیوع ویروس برشمرد.
دکتر رحمانی ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات کنترلی و مراقبتی بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش همگانی تاکید نمود.