عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: در فصل سرد سال نوشیدن آب را فراموش نکنید

دکتر عبدالرحیم دادجو افزود: درواقع در هوای سرد به دلیل اینکه رطوبت بدن از راه تنفس و هوای خشک‌تری که معمولا به دنبال هوای سرد می‌آید از بین می‌رود بدن به آب نیاز دارد.
وی تصریح کرد: در دمای پایین نوشیدن آب کافی به گردش بهتر خون در اندام‌ها کمک کرده ازاین‌رو نباید نوشیدن آب را فراموش کرد.
رییس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر بیان داشت: در هوای سرد ممکن است چندان میلی به نوشیدن آب نداشته باشید، بنابراین آن را در یک بطری گرم نگاه داشته تا بیشتر میل به نوشیدن پیدا کنید.
دکتر دادجو اظهار داشت: از خوردن نوشیدنی‌های الکلی یا کافئین‌دار هم اجتناب کنید زیرا نوشیدنی‌های الکلی باعث انبساط عروق خونی شده و گرمای بدن زودتر از بین می‌رود، همچنین کافئین رگ‌های عروقی را جمع کرده و گردش خون را دشوارتر می‌کند و هر دوی این مواد روند از دست دادن آب بدن را سرعت می‌بخشند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه فرارسیدن برف و سرما در زمستان غیرمنتظره نیست اما بسیاری از ما آمادگی لازم برای آن را نداریم.
دکتر دادجو تاکید کرد: توفان‌ها و هوای سرد زمستانی می‌تواند ما را در معرض خطر قرار دهد ازاین‌رو با داشتن آمادگی و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم سلامتی و ایمنی خود را در این شرایط حفظ کنیم.
وی ادامه داد: اگر مجبور به ترک خانه هستید برای حفظ گرمای بدنتان، لباس‌های گرم و چندلایه بپوشید. از دستکش، کلاه و شال‌گردن استفاده کرده و تا جایی که می‌توانید پوستتان را در معرض سرما قرار ندهید چراکه گرمای بدن از نواحی گوش، بینی و انگشتان دست‌وپا سریع‌تر از دست می‌رود.
دکتر دادجو تصریح کرد: گر تعریق داشتید لایه‌های بیرونی لباستان را کم یا دکمه‌های کت‌تان بازکرده، خود را خشک نگه‌دارید چراکه لباس‌های خیس دمای بدن را به‌سرعت پایین می‌آورند.

انتهای پیام/ زن- ۵۰۰۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI