عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

آمادگی در ارائه خدمات نظام سلامت در بحران، آسیب های مخاطرات را کاهش می دهد

مهندس حمید گلناری، کارشناس مسوول واحد مدیریت خطر بلایای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به  حقوق مردم که دریافت صحیح خدمات نظام سلامت در بلایا و مخاطرات است، گفت: مرکز بهداشت شهرستان قزوین همواره آمادگی خود را در ارائه خدمات نظام سلامت در شرایط سخت و بحران ها  ارزیابی کرده و سعی می کند آسیب های مخاطرات در حیطه سلامت جامعه را کاهش بدهد و مدیریت کند.

وی اظهار کرد که مرکز بهداشت شهرستان قزوین در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت خود باید در شرایط سخت و بلایا بتواند یار و یاور مردم باشد و در حفظ و ارتقای سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت از سلامت آنان تلاش کند.

مهندس گلناری گفت: با توجه به اخطاریه های واصله از ستاد مدیریت بحران استانداری و وزارت بهداشت، با هماهنگی های انجام شده با مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه، وضعیت زرد و آماده باش برای مواجهه با کولاک و یخبندان تایید شد، پس چارت فرماندهی حادثه مرکز بهداشت شهرستان قزوین به فرماندهی دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین، فعال و کلیه واحدهای ذیربط فراخوان شدند.

این مقام مسوول اذعان کرد که پس از دریافت هشدار وضعیت زرد از سوی مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه، ابتدا فرمان این وضعیت و آماده باش به کلیه مراکز و واحدها ابلاغ شد و در حالت آماده باش قرار گرفتند. همچنین به کلیه واحدها و مراکز خدمات جامع سلامت تابعه ابلاغ شد که کمیته بهداشت و درمان مرکز در بلایا را تشکیل دهند و سریعاً تجهیزات مربوط به تاب آوری و ارائه خدمات نظام سلامت در بلایا و فوریت ها را کنترل کنند و آماده ارائه پاسخ به مخاطره و کاهش اثرات آن باشند.

مهندس گلناری تصریح کرد: هم زمان با ایجاد آمادگی در مراکز خدمات جامع سلامت، به تیم های ارزیابی سریع ستاد شامل واحدهای نقلیه، بهداشت محیط، بیماری ها نیز اعلام وضعیت زرد و آماده باش داده شد و تیم های عملیاتی، تجهیزات لازم برای بررسی و ارائه خدمات خود را ارزیابی کردند و آماده ارائه خدمات شدند.