عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار از اولویت‌های حوزه سلامت استان بوشهر است

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان در بازدید از خانه‌های بهداشت بخش ارم شهرستان دشتستان اظهار داشت: سلامت و دسترسی عادلانه تمام افراد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و مراقبت‌های باکیفیت صرف‌نظر از جنس، سن و محل جغرافیایی از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی همچون خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مناطق کم برخوردار است.

توجه ویژه به بهورزان باعث ارتقا شاخص‌های بهداشتی خواهد شد


دکتر خواجه ئیان با بیان اینکه دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی در مناطق کم برخوردار از اولویت‌های حوزه سلامت استان بوشهر است گفت: توجه ویژه به بهورزان باعث افزایش انگیزه کاری و ارتقا شاخص‌های بهداشتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: بهورزان اولین سطح ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در خانه‌های بهداشت می‌باشند که به تمامی گروه‌های تحت پوشش خود خدمت‌رسانی می‌کنند و اقدامات و خدمات آن‌ها در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه خود قابل‌تقدیر است.
دکتر خواجه ئیان خاطرنشان کرد: نقش بهورزان در مناطق صعب‌العبور که مردم به خدمات بهداشتی درمانی دسترسی آسان ندارند، دارای اهمیت زیادی است.
وی اظهار کرد: بهورزان می‌توانند از طریق فرهنگ‌سازی در مناطق بومی خودشان، منجر به اصلاح سبک زندگی و کاهش بار بیماری‌های غیر واگیر در روستاها و مناطق دور از دسترس شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز اظهار داشت: با اهتمام و توجه ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تحول بسیار خوب و ارزنده‌ای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بخش ارم و بوشکان شهرستان دشتستان صورت گرفته است.

بهسازی و نوسازی بیش از ۹۰ درصد از زیرساخت‌های بهداشتی بخش ارم


ماریا خویشدوست در حاشیه بازدید از خانه‌های بهداشت بخش ارم گفت: بیش از ۹۰ درصد از مراکز، خانه‌های بهداشت و زیرساخت‌های بهداشتی بخش ارم نوسازی و یا بهسازی شده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق صعب‌العبور شهرستان مانند ارم و بوشکان از اولویت‌های ما در شبکه بهداشت و درمان بوده که خوشبختانه تا حدود زیادی محقق شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همراه معاون فنی، معاون اجرایی معاونت بهداشتی، ضمن بررسی و پایش عملکرد بهورزان بخش ارم با اهدای لوح از زحمات بهورزان تقدیر کرد.
دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تلاش رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان و مجموعه تحت نظارت وی در خدمت‌رسانی به مناطق کمتر توسعه‌یافته تقدیر کرد.
انتهای پیام/ س.غ۳۰۳۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI