مربیان پیش دبستانی میناب با مباحث میراث فرهنگی آَشنا شدند
.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، لیلا کفاش زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه و مدرس این کارگاه که در سه نوبت با حضور ۱۵۰ نفر از کارشناسان و مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش میناب برگزار شد مطالبی کاربردی را در خصوص ارزش میراث فرهنگی کشور و نقش آن در ایجاد خود باوری ، اعتماد به نفس و غرور ملی و نحوه بهره گیری از ویژگی های میراث فرهنگی منطقه در آموزش، بیان کرد .
این پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان در ادامه تصریح کرد که چگونه با شناخت مواردی از قبیل زنده نگاه داشتن آیین ها و مراسم تاریخی،شناخت میراث طبیعی، شناخت اقلیم ، آشنایی با صنایع دستی ، آشنایی با ادبیات شفاهی و...می توان به اعتلای فرهنگی دست یافت.
او در ادامه به معرفی «میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و جنبه های مختلف آن» ،«میراث طبیعی منطقه »، «میراث جهانی » و ... پرداخت و مواردی را در خصوص آشنایی با انواع صنایع دستی ، برگزاری جشن های محلی و بومی و شناسایی مناسبت های منطقه ای و... مطرح کرد .
گفتنی است ، «کارگاه راه های کاربردی آشنایی کودکان با میراث فرهنگی ویژه مربیان پیش دبستانی شهرستان میناب» در پی استقبال از کارگاه «هویت » که در پاییز سال ۱۳۹۷ توسط وزارت آموزش و پرورش با حضور کارشناسان مسئول و مربیان مقطع پیش دبستانی کل کشور به مدت دو روز در بندر عباس، برگزار شد شکل گرفت .