عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

رفع چالش تردد دانشجویان خارجی در کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ منصور کبگانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سند "همکاری‌های علمی و فناوری" نهایی و ابلاغ شده است، افزود: این سند در حال اجرایی شدن است و چند جلسه با حضور دو وزیر "اطلاعات" و "امور خارجه" برگزار شد؛ ضمن آنکه کمیسیون آن به دبیری "حمیدرضا امیری‌نیا" تشکیل شده است .

وی با تاکید بر اینکه جلسات این کمیسیون به صورت مرتب با حضور معاونان وزرا برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در این جلسات مسایل مختلفی در حوزه علم و فناوری، مطرح و راهکارهایی برای رفع چالش‌ها ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به مشکلات تردد دانشجویان عراقی برای رشته نفت اشاره کرد که این موضوع نیز مرتفع شد .

کبگانیان تردد دانشجویان خارجی و غیر ایرانی در کشور را از دیگر موضوعات موجود دانست و یادآور شد: این دسته از دانشجویان برای هر بار خروج از کشور نیاز به اجازه داشتند که این امر نیز در این جلسات مرتفع شد .

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه، رفع مانع را از اهداف برگزاری این جلسات نام برد و خاطر نشان کرد: ولی بحث مهمی که در این جلسات مصوب شد، راه‌اندازی سازمان "حمایت از همکاری‌های علمی بین‌المللی" است؛ چرا که همه کشورهای پیشرفته اقدام به راه‌اندازی چنین سازمان‌هایی کرده‌اند و ما نیز در صدد هستیم که در ایران چنین نظامی داشته باشیم .