عمومی | دانشگاه سیستان و بلوچستان

جلسه نمایندگان بنیاد مسکن و اساتید دانشگاه جهت بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل برگزار شد

جلسه نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اساتید دانشگاه در خصوص نحوه مشارکت دانشگاه در بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل در روز سه‌شنبه ۸ بهمن ۹۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان،  در این جلسه که اعضای هیئت‌علمی دانشکده جغرافیا، گروه عمران دانشکده مهندسی، گروه زمین‌شناسی دانشکده علوم و نمایندگان دانشکده اقتصاد برگزار شد، مهندس منبتی ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ضمن بیان مشکلات ایجادشده در اثر سیل اخیر، نیازهای بنیاد مسکن جهت تامین مسکن سیل را برشمرد.

در ادامه دکتر گرکانی مدیرکل مطالعات و تحقیقات مسکن روستایی کشور به تاکید مهندس تابش به استفاده از توانایی اساتید دانشگاه در جهت حل مشکلات و کاهش آلام آسیب دیدگان سیل اخیر اشاره نمود.

دکتر علی‌محمد آخوند استاد دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با توجه به تجربه دانشگاه شهید چمران اهواز در سیل ابتدای سال ۹۸ در استان خوزستان اشاره کرد.

در ادامه درخواست‌ها و نیازهای فوری مطالعاتی بنیاد با تاکید بر فرصت زمانی اندک دانشگاه رسانده شد.

در پایان اعضای هیئت‌علمی دانشگاه نیز دیدگاه‌های خود را مطرح و مقرر شد ۳ کارگروه با عناوین هیدرولوژی و اقلیم، زمین‌شناسی و معماری و جامعه‌شناسی تشکیل شود و کارگروه‌های مذکور در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نحوه همکاری با بنیاد مسکن را نهایی نمایند.

همچنین در جلسه دوم هماهنگی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در روز شنبه با کارگروه های هیدرولوژی، اقلیم و زمین شناسی در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور نمایندگان شرکت سهامی آب منطقه ای برگزار شد، تصمیمات کارگروه های دانشگاه به اطلاع بنیاد مسکن رسانده شد و نحوه همکاری دانشگاه در زمینه های درخواستی به تفصیل بیان شد.

در پایان مقرر شد، مصوبات جلسه و موارد قابل انجام به دانشگاه ابلاغ شود.