عمومی | بنیاد ملی نخبگان

«آب هرگز نمی‌میرد» نقد شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری نشست‌های تربیتی و فرهنگی با هدف افزایش حس مسئولیت‌پذیری اجتماع‌نخبگانی، نشست نقد و بررسی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به همت بنیاد نخبگان استان همدان و با حضور حمید بلالی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان همدان، سردارحمید حسام؛ نویسنده این اثر، سردار جانباز حاج میرزامحمد سُلگی؛ روایتگر کتاب و جمعی از منتقدان و اهلی فرهنگ و ادب برگزار شد.

کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»، کتاب تقریظ‌‌شده توسط مقام‌معظم‌رهبری، روایت خاطرات فرمانده‌ گردان حضرت ابالفضل علیه‌السلام لشگر انصارالحسین علیه‌السلام استان همدان، سردار جانباز میرزامحمد سُلگی است که بعد از ۳ سال به چاپ سی‌و‌دوم رسیده و در سال ۱۳۹۴ به عنوان برنده جایزه جلال‌آل‌احمد شناخته شده است.

در ابتدای این کتاب نوشته شده است: «سردار میرزامحمد سلگی فرمانده شهیدانی است که خون قلبشان را نثار حسین (ع) کرده‌اند. او از تبار انصارالحسین (ع) است و حاضر نیست سرمایه گمنامی را در این دنیا با هیچ قیمت معاوضه کند. مشکل کار اینجاست که او بیان خاطرات خود را نوعی حدیث نفس می‌داند و از نظر او باید همچنان مهر سکوت بر لب زد و گمنام ماند و این معامله یعنی عملکرد خود در ۸ سال دفاع مقدس را برای فردای خود و قیامت «یَومَ تُبلَی السَّرائرُ» گذاشت».

لازم به ذکر است، نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی اسلامی، آداب ایرانی و انضباط حرفه‌ای، از دیگر اهداف اصلی این نشست بود.