عمومی | موسسه آموزش عالی امام جواد

برگزاری جلسه تصویب پروپوزال دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات معماری ایران

دومین جلسه از سلسله جلسات بررسی و تصویب موضوع پروپوزال دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات معماری ایران در عصر روز شنبه مورخ ۲۸ دی ماه برگزار گردید.
به گزارش واحد روابط عمومی و به نقل از سرکارخانم مهندس چنگیری «مدیر گروه آموزشی تحصیلات تکمیلی معماری»، جلسه بررسی و تصویب تعداد ۵ پروپوزال مربوط به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات معماری ایران با حضور اساتید گرانقدر آقایان دکتر بیگ‌زاده، دکتر صادق‌احمدی، مهندس زرگرچی و مهندس جان‌محمدی از ساعت ۱۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۲۸ دی‌ماه آغاز گردید.

وی ضمن اشاره به هدایت یکی از پروپوزال‌ها توسط آقای دکتر کبیری سامانی از اساتید برجسته شهر اصفهان، استفاده از حضور ایشان در جلسه به صورت ویدئو کنفرانس را افتخاری برای دانشگاه دانست و افزود می‌توان با استفاده از این روش، محدودیت‌های جغرافیایی پیش روی توسعه همکاری اساتید برجسته کشوری با دانشگاه را حذف نمود و افزایش سطح کیفی پایان‌نامه‌های دانشجویی را رقم زد.

مهندس چنگیزی ضمن اشاره به موضوع پروپوزال‌ها شامل «تبیین مفهوم مزاج در معماری با تاکید بر معماری خانه‌های سنتی یزد»، «بررسی دکوراسیون داخلی خانه‌های سنتی یزد در اواخر دوره قاجار با تمرکز بر مبلمان»، «سیر تحول در نماهای درونی خانه‌های قاجار یزد»، «سیر تحول فضاهای خانه‌های درونگرای یزد اط دوره قاجار تا ابتدای دوره پهلوی اول» و «شناسایی زمینه‌های تاریخی و الگوهای معماری کارخانه‌های نساجی دوره پهلوی اول یزد»، بر سطح بسیار خوب آن‌ها اشاره و بر گسترش رشته مطالعات معماری ایران تاکید کرد.

مهندس چنگیزی ضمن قدردانی از زحمات اساتید باسواد و با تجربه‌ای همچون دکتر بیگ‌زاده که با دقت نظر خود ضمن بررسی جزء به جزء پروپوزال‌ها و رفع نواقص نگارشی، ویرایشی و تطبیق واژه‌های انگلیسی معادلسازی شده به فارسی، بر لزوم برگزاری این جلسات در فضایی بزرگتر جهت استفاده سایر دانشجویان تاکید کرد.

وی در پایان از دو پیشنهاد کاربردی، ۱) تفکیک «فرضیه تحقیق» از «سوال تحقیق» و ۲) در اختیار گذاشتن فرمت تنظیم پایان‌نامه برای دانشجویان یاد کرد و از هرگونه اقدامات لازم در خصوص بهبود کیفی و کمی پایان‌نامه‌ها حمایت نمود.

گفتنی است این جلسه که قرار بود در ساعت ۱۶:۰۰ پایان یابد، تا ساعت ۱۸:۲۰ به طول انجامید.