عمومی | دانشگاه شیراز

سخنان رئیس دانشگاه شیراز در بیست و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور

بیست و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور با حضور نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیت الله دکتر دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دانشگاه شیراز برگزار شد.
دکتر حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز در این اجلاس اظهار داشت : نشست روسای دانشگاه های بزرگ کشور هر دو الی سه ماه در یکی از دانشگاه ها برگزار می شود و مسائل کلان آموزش عالی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاس ایجاد وحدت رویه و سیاست گذاری کلان دانشگاه ها است و خروجی این نشست ها در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می گیرد.
دکتر حمید نادگران خاطر نشان کرد : از جمله نتایج اجلاس، تشکیل خوشه های فکری در دانشگاه های بزرگ کشور بوده و در این خوشه ها مسائل بزرگ در حوزه های اقتصادی، سرمایه های اجتماعی، علوم انسانی و ... با حضور اساتید صاحب نام و مبرز مورد بحث و تبادل نظر و نتایج آن در اختیار دولت و دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه شیراز در بخشی از سخنانش گفت: این دانشگاه با حدود ۱۷ هزار دانشجو و نزدیک به ۷۲۰ عضو هیات علمی جایگاه ویژه ای در آموزش عالی کشور دارد .
وی افزود: انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی اثربخش، ارتباط موثر با صنعت و جامعه، تشکیل استارت آپ ها و شرکت های نو پای دانشگاهی، نو آوری، کارآفرینی و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم از رویکردهای اخیر دانشگاه شیراز می باشدو با همین هدف چارت جدید دانشگاه شیراز در حال شکل گیری است.
دکتر نادگران تصریح کرد: علیرغم مسائل و مشکلاتی که دانشگاه ها مواجه هستند؛ اما تلاش می شود که با تمام توان دانشگاهیان برای مسائل مشکلات کشور راهکارهای عالمانه و کارشناسی ارائه نمایند.