کنفراس ها | سیویلیکا

انتشار مقالات دومین همایش ملی تحول در برنامه درسی

مقالات دومین همایش ملی تحول در برنامه درسی در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۸ در پایگاه سیویلیکا نمایه و منتشر شد. این رویداد در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۸ توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد و تحت حمایت سیویلیکا در شهر لامرد برگزار شده است.در این رویداد ۸۷ مقاله شامل ۱۱۲۳ صفحه ارائه شده است.بر اساس تحلیل اولیه انجام شده، مقالات این دوره از کنفرانس عمدتا در موضوعات زیر ارائه شده است:
- برنامه درسی
- آموزش
- دانش آموزان
- پیشرفت تحصیلی
- خلاقیت
- آموزش و پرورش
- برنامه ریزی درسی
- سند تحول بنیادین
- سلامت روان
- برنامه درسی پنهان




لیست و عناوین مقالات نمایه شده از دومین همایش ملی تحول در برنامه درسی به صورت زیر می باشد:
۱. برنامه درسی و نقش معلم در پیشبرد اهداف آن در ایران
۲. مدیریت دانش در برنامه درسی
۳. واکاوی نقش خودباوری و نشاط بر پیشرفت علمی دانش آموزان متوسطه دوره اول شهرستان شیراز
۴. بررسی خلاقیت و نوآوری در برنامه درسی دوره ابتدایی
۵. چشم اندازهای برنامه درسی در سند تحول بنیادین
۶. آموزش کارآفرینی رویکردی موثر و توسعه محور در تربیت دانش آموزان
۷. بررسی تاثیر روش تدریس ساخت گرایی بر پیشرفت تحصیلی دانش
۸. جایگاه تفکر خلاق در برنامه های درسی با هدف کارآفرینی
۹. بررسی تطبیقی برنامه درسی ملی ایران و اسکاتلند برای تعالی فراگیران
۱۰. بررسی رابطه بین راهبردهای شناختی و فراشناختی با انگیزه پیشرفت و خلاقیت دانش آموزان
۱۱. آموزش مهندسی، چالش ها و راهکارهای بهبود آن
۱۲. مهارت های تربیت شهروندی در برنامه درسی از دیدگاه معلمان متوسطه شهرستان ممسنی
۱۳. بررسی علل اضطراب در امتحانات دروس الکترونیکی و تاثیر آن بر عملکرد دانشجویان
۱۴. خلاقیت در برنامه درسی
۱۵. بررسی تاثیر سلامت روان بر عملکرد دانش آموزان متوسطه اول شهرستان پارسیان با نقش میانجی هوش معنوی
۱۶. بررسی الگوهای طراحی برنامه ی درسی در فعالیت های آموزشی
۱۷. نقش برنامه درسی پنهان بر جامعه پذیری دانش آموزان مقطع دوره اول متوسطه شهر اراک
۱۸. بررسی رابطه توانمندسازی روان شناختی و رضایت شغلی کارکنان تامین اجتماعی بوشهر
۱۹. بررسی تاثیر کاربرد فن آوری در رشد آموزشی دانش آموزان
۲۰. اهمیت آموزش شهروندی در دوران ابتدایی و توجه ویژه به مفهوم آن در برنامه درسی مدارس
۲۱. رابطه اضطراب امتحان کمال گرایی و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی
۲۲. بررسی تاثیر بهداشت روانی بر رشد آموزشی دانش آموزان
۲۳. بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی والدین با سلامت روان و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوم متوسطه شهر بیرم
۲۴. اهمیت برنامه درسی پنهان در بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان
۲۵. برنامه ریزی درسی و برنامه ریزی آموزشی
۲۶. بررسی تاثیر فعالیت های هنری بر تربیت دینی دانش آموزان
۲۷. ارائه ی مدلی از برنامه ی آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی
۲۸. بررسی تاثیر برنامه درسی پنهان بر جامعه پذیری دانش آموزان دوره ابتدایی
۲۹. بررسی تاثیر آموزش تکنیک های ذهن آگاهی بر عملکرد شغلی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه دو کرمان
۳۰. آسیب شناسی برنامه درسی و آموزش مدارس چند پایه از دیدگاه معلمان مدارس دلگان
۳۱. آسیب شناسی تاثیر اضطراب بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۳۲. بررسی موانع اجرای سند تحول بنیادین و راهکارهای برای رفع موانع مربوط به آن
۳۳. بررسی اثربخشی دوره ها آموزش ضمن خدمت الکترونیک بر عملکرد کارکنان: مطالعه مورد کارکنان آموزش پرورش منطقه شهر تهران
۳۴. نقش مولفه های درسی پنهان در هویت اجتماعی و فردی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی)
۳۵. تحلیل محتوای علوم چهارم براساس حوزه تربیت و یادگیری برنامه درسی ملی
۳۶. ارزیابی کیفیت اسباب بازی های کمک آموزشی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان بر میزان یادگیری کودکان دبستانی ۷ تا ۹ سال
۳۷. بررسی رابطه بین هوش معنوی با سبک رهبری تحول گرا در بین مدیران و معلمان منطقه جناح
۳۸. بررسی نگرش دانشجویان نسبت به نوشتن در کلاس ریاضی
۳۹. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در بانک ملی شیراز
۴۰. بررسی ابعاد و شاخص های موثر بر یادگیری دانش آموزان
۴۱. آموزش مفاهیم تربیتی به کودکان مبتنی بر مفاهیم دینی
۴۲. نظریه نظام جهانی در حوزه توسعه اقتصاد جهانی
۴۳. جایگاه معلم در برنامه درسی
۴۴. بررسی تاثیر دوره های آموزش ضمن خدمت بر بهسازی منابع انسانی شرکت برق منطقه ای هرمزگان
۴۵. یادگیری ترکیبی رویکردی موثر در یادگیری و آموزش دانش آموزان
۴۶. رابطه بین مدیریت مشارکتی با اثربخشی سازمانی در کارکنان اداره و چی
۴۷. چگونگی حل مشکلات نوشتاری (کندنویسی و جابجایی صداها) در دانش آموز پایه دوم
۴۸. ارزیابی فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در مدارس ابتدایی شهر موسیان براساس استانداردهای جهانی مشارکت خانواده مدرسه
۴۹. تحلیل محتوای کتاب های مطالعات اجتماعی دوره متوسطه اول براساس مولفه های آموزش جهانی
۵۰. بررسی تاثیر تکالیف مهارت محور بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان چهارم ابتدایی شهرستان لامرد
۵۱. بررسی و تحلیل تعالی سازمانی کارخانه سیان شهرستان لامرد براساس مدیریت کیفیت جامع
۵۲. جایگاه برنامه درسی مکمل زبان دوم (زبان انگلیسی) در پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان مقطع دبستان
۵۳. بررسی رابطه ی بین عملکرد معلمان و انگیزش درونی دانش آموزان متوسطه ی منطقه ی گله دار در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷
۵۴. نقش معنویت در محیط کار بر سایش اجتماعی معلمان
۵۵. بررسی تاثیر روش تدریس مبتنی تفکر انتقادی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی
۵۶. فرهنگ و برنامه درسی
۵۷. خلاقیت و نوآوری در برنامه درسی مدارس
۵۸. بررسی تاثیر مهارت های معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
۵۹. واکاوی راهبردهای حل مساله در کتاب های درسی ریاضی دوره ی آموزش ابتدایی ایران
۶۰. تاثیر شاخص های مسئولیت اجتماعی دانشگاه ها در تدوین برنامه درسی
۶۱. رابطه آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارت های روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی
۶۲. حوزه های مغفول فرهنگ اجتماعی در برنامه درسی
۶۳. روش ها و رویکردهای برنامه ریزی درسی
۶۴. جایگاه معلم در برنامه درسی
۶۵. تاثیر آگاهی دانش آموزان از کاربرد ریاضی بر پیشرفت تحصیلی
۶۶. بررسی تاثیر کمال گرایی والدین و سبک های فرزندپروری بر پرخاشگری و اضطراب امتحان دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان لار
۶۷. بررسی وجوه اشتراک و افتراق دیدگاه های رید، وست بری و شوآب از برنامه درسی فکورانه و دلالت های آن بر عناصر برنامه درسی
۶۸. جایگاه معلم در برنامه ریزی درسی
۶۹. بررسی رابطه بین خود کارآمدی و مهارت مدیریت کلاس با رضایت شغلی معلمان آموزش و پرورش منطقه جناح
۷۰. راهکارهای شاداب سازی مدارس براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
۷۱. تبیین رویکرد برنامه ریزی درسی ویژه در سطح مدرسه (بوم محوری) در راستای سیاست تمرکز زدایی
۷۲. بررسی تاثیر الگوی فراشناخت بر مهارت آموزی دانش آموزان
۷۳. آموزش و پرورش ابتدایی (روش و الگوهای تدریس فعال در مقایسه با روش تدریس سنتی)
۷۴. بررسی الگوهای طراحی برنامه ی درسی در فعالیت های آموزشی
۷۵. بررسی میزان همخوانی برنامه ی درسی قصد شده اجرا شده و کسب شده درس تاریخ پایه ی دوم راهنمایی ناحیه ی یک شیراز
۷۶. خلاقیت در بر مدیریت برنامه درسی
۷۷. مطالعه تطبیقی تحلیلی آموزش های حین خدمت اقدام پژوهی در ایران، ژاپن و آلمان
۷۸. بررسی تاثیر تربیت دینی بر سلامت روان کودکان
۷۹. تعیین نقش واسطه ای اهداف پیشرفت در رابطه بین ادراک از ساختار کلاس و هیجان تحصیلی کسلی بر یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی
۸۰. بررسی اثربخشی گروه های آموزشی در فرایند آموزش
۸۱. مروری بر هزینه های مربوط به برنامه های آموزشی، آموزش و پرورش
۸۲. فرهنگ و برنامه درسی
۸۳. بررسی اختلال بیش فعالی بر برنامه درسی در دانش آموزان ابتدایی بخش علامرودشت
۸۴. قدرت دانش در فرایند بین المللی و جهانی شدن
۸۵. نقش و جایگاه مدیریت در آموزش و پرورش
۸۶. تحول برنامه درسی علوم تجربی از گذشته تا به امروز
۸۷. برنامه ریزی آموزشی و جامعه پذیری سیاسی