عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

راه اندازی دستگاه وب کیوسک در بیمارستان امام رضا(ع)

به منظور ارائه خدمات الکترونیک به بیماران و سرعت گرفتن روند ارائه خدمات، دستگاه وب کیوسک در کلینیک ویژه بیمارستان امام رضا(ع) و اورژانس عدالتیان راه اندازی شد.

به گزارش وب دا،در مراسم رونمایی از دستگاه وب کیوسک بیمارستان امام رضا(ع) و اورژانس عدالتیان جمعی از مسولان حضور داشتند.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با راه اندازی دستگاه های وب کیوسک در بیمارستان های دولتی روند ارائه خدمات به بیماران سرعت بیشتری می گیرد، ابراز کرد :با راه اندازی این دستگاه در هر بیمارستان حداقل دو نفر نیروی کار صرفه جویی می شود.

مهندس ساداتی با اشاره به اینکه پس از گذشت یک ماه از راه اندازی دستگاه وب کیوسک بیمارستان خاتم الانبیا(ص) ۵هزار بیمار از قابلیت این دستگاه استفاده کردند، تصریح کرد:پیش بینی این آمار در کلینیک و اورژانس عدالتیان ماهیانه ۱۵هزار بیمارمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نحوه استفاده از این دستگاه به صورت لمسی است، اظهار کرد : صفحه لمسی این دستگاه صنعتی است و با موبایل متفاوت است بنابراین قابلیت استفاده حداکثری دارد علاوه بر این، دستگاه ضمانت چند ساله دارد.

مدیر اداره حسابداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در راستای اجرای دولت الکترونیک موظف هستیم که خدمات را به صورت الکترونیکی به مردم عرضه کنیم، اظهار کرد :نصب دستگاه وب کیوسک در بیمارستان ها باعث حذف صف های طولانی مردم برای دریافت خدمت، صرفه جویی در نیروی کار و کاهش بوروکراسی اداری می شود.

وزیری با بیان اینکه با استفاده از این دستگاه مردم خدمات و تسهیلات بهتری دریافت می‌کنند خاطر نشان کرد: در مرحله نخست اجرایی طرح وب کیوسک صندوق های دریافتی حذف می‌شود و به مرور به خدمات این دستگاه افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز بعدی بیمارستان قائم(عج) مجهز به این دستگاه خواهد شد، تصریح کرد: تا پایان نیمه نخست سال آینده نیز تمام بیمارستان ها مجهز به وب کیوسک می شوند.

وزیری با اشاره به اینکه در حال حاضر استخر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز مجهز به این دستگاه است، بیان کرد :صرفه جویی در مصرف کاغذ و نیروی انسانی با توجه به کمبود نیروی انسانی دانشگاه از دیگر فواید راه اندازی این دستگاه است.

موسوی، مدیر نوبت دهی کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) نیز با اشاره به اینکه در این کلینیک روزانه ۱۲۰۰بیمار ویزیت می‌شوند، اظهار کرد :۷۰پزشک عضو هیات علمی در تمام رشته های بالینی در دو نوبت صبح و عصر در کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) به مردم خدمت ارائه می کنند.

وی عنوان کرد :تمام خدمات این کلینیک با تعرفه دولتی است و به زایران و مجاوران حضرت رضا(ع) و اتباع خارجی و بیماران سایر کشورها ارائه خدمت می شود.

موسوی با اشاره به اینکه اساتید حاضر در کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) اساتید دانشگاهی هستند، ابراز کرد :رضایت مندی بیماران از ویزیت پزشکان در سطح بالایی قرار دارد و بیشترین نارضایتی مردم از رفتار منشی پزشک و شرایط فیزیکی کلینیک است که به زودی این شرایط نیز اصلاح می شود.

وی عنوان کرد :علاوه بر ویزیت بیماران در کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) خدماتی از جمله رادیولوزی، اکو، تست ورزش، رادیو تراپی، آندوسکوپی و گچ گیری نیز انجام می‌شود.

{jcomments on}