عمومی | دانشگاه تهران

شب فرهنگ و هنر پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس بین‌المللی کیش ، در این آئین که سوم بهمن ۱۳۹۸ در تالار مولوی پردیس با حضور دانشجویان، استادان و دوست‌داران فرهنگ و هنر جزیره کیش برگزار شد، دکتر کوروش صفوی، استاد زبان‌شناسی و ادبیات فارسی، با موضوع «تجربه بین‌المللی زبان فارسی» سخنرانی کرد.
وی با تعریفی جامع از زبان معیار و تحلیل وضعیت کنونی زبان فارسی در قلمرو ملی و سرزمینی فارسی‌زبانان، به مقایسه زبان فارسی با زبان‌های زنده جهان پرداخت. هم‌چنین فرهنگ، توسعه فرهنگی و الزام سرشارسازی زبان از مفاهیم فرهنگی در توسعه قلمرو زبان، بخش دیگری از سخنرانی دکتر کوروش صفوی در شب فرهنگ و هنر پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران بود.
این استاد زبان‌شناس، در بخشی از سخنان خود استعمار فرهنگی را استعمار کلان توصیف کرد و افزود: «این شیوه استعمار به گونه نامحسوس و با پوشش زبان علم، هنر، فناوری، سیاست و ظرفیت‌هایی از این دست به قلمرو ملی فرهنگ نفوذ می‌کند و آن را زیر سلطه خود درمی‌آورد و فرهنگ‌ها ناگزیر از ایمن‌سازی و توانمندسازی خود در برابر این هجوم بی‌امان هستند».
در بخش پایانی، دکتر صفوی به پرسش‌های حاضران پاسخ داد. هم‌چنین دکتر مجید علی‌زاده، رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، طی سخنانی از حضور این استاد زبان‌شناس در شب فرهنگ و هنر پردیس قدردانی کرد.
این رویداد علمی‌فرهنگی با همکاری و تعامل معاونت فرهنگی‌اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.