عمومی | بنیاد ملی نخبگان

برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه و پیگیری میز نیازمندی‌های صنایع استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر اجتماع نخبگانی در بخش‌های مورد نیاز، نشست هم‌اندیشی توسعه و پیگیری میز نیازمندی‌های صنایع استان یزد با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان یزد و معاونان استانداری برگزار شد.

در این نشست، سید مهدی کلانتر؛ رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گزارشی از اقدامات یک ساله این بنیاد در خصوص میز نیازمندی‌‎های صنعت استان ارائه داد و گفت: در ابتدا نیازهای صنعت نساجی با همکاری انجمن نساجی و برخی شرکت‌ها و خوشه نساجی تهیه و در ادامه برخی قطعات مورد نیاز صنعت توسط قطعه‌سازان و مخترعان یزدی ساخته شد.

وی افزود: این همکاری توسعه یافت و قطعات پیشنهادی ساخته‌شده برای تست به صنعت ارائه شد که در حال‌حاضر مراحل نهایی را طی می‌کنند تا نیاز صنعت نساجی را از واردات قطعات رفع کنند.

کلانتر در پایان یادآور شد: ساخت انبوه دستگاه تست یخ‌زدگی کاشی، دستگاه شوک حرارتی و ساخت قطعه‌های تک (گیرنده پلاستیکی) را می‌توان از موفقیت‌های میز نیازمندی‌های استان یزد برشمرد و امید است که با ادامه این روند، نتایج بهتری نیز حاصل شود.

لازم به ذکر است، عظیمی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد و فداکار؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، از حاضران در این نشست بودند.