دکتر رسولی: وظیفه اصلی روابط عمومی ها مردمیتر کردن سازمان است
دکتر اسحق رسولی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان که به میزبانی واحد اردبیل برگزار شد گفت :روابط عمومی یک هنر اجتماعی است که در حیطه علوم انسانی به شدت بر روی آن تاکید می شود. اعتقاد بزرگان مدیریت بر این است که روابط عمومی راهبردیترین ساز و کار مدیریت سازمان است و بدون آن اهداف و رسالت سازمان محقق نخواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد : آفت ها و موانع ای مثل سوءتفاهمها، بی اعتمادی ها و غیره ۷۵% مشکلات سازمان هستند که باعث عدم تحقق اهداف می شوند و از طریق ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی قابل حل هستند.
وی افزود: یکی از مهمترین کارکردهایی که از روابط عمومی ها انتظار میرود، مدیریت و ارتقاء سرمایه های اجتماعی است. سرمایه اجتماعی از جنبه های نرم یک سازمان است که بیانگر اعتماد بین کارکنان و مدیران، تعامل مناسب بین اجزای سازمان و ارتباط مناسب سازمان با جامعه است. روابط عمومی از داراییهای نامشهود یک سازمان است و مدیری موفق خواهد بود که بتواند از این دارایی به خوبی استفاده کند و آن را ارتقا بدهند چرا که ارتقاءروابط عمومی باعث ارتقاء دارایی های مشهودی همچون تجهیزات و امکانات خواهد شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: سخت ترین کار روابط عمومی ایجاد و حفظ اعتماد مردمی است که از طریق آگاهی، اطلاع رسانی موثر و جذب مشارکت و همراهی مخاطب حاصل میشود.
رسولی ادامه داد: مدیران برای رسیدن به موفقیت باید اعضاء و اجزای سازمان را با خود همراه کنند و روابط عمومی مسئول ایجاد این همراهی است که با ارتباطات مناسب قابل دستیابی است.
وی خاطر نشان کرد: امروزه روابط عمومی شبکه ای از تخصص هاست و فعالیت در این حوزه روز به روز سخت تر و پیچیده تر می شود. مباحثی همچون روابط عمومی آفلاین و آنلاین که مکمل یکدیگر هستند هر کدام متخصص خود را میطلبند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خاتمه افزود: امیدوار نگه داشتن مردم به نظام، انقلاب و آرمان های شهدا و ایثارگران، مقابله با فعالیتهای رسانهای دشمنان که در صدد زمین زدن ایران هستند از وظایف مهم هر روابط عمومی است.