عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ماهواره ظفر در دانشگاه بازدید کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ماهواره ظفر در دانشگاه بازدید کرد


دکتر محسن رضایی (دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام)، ۵ بهمن ماه ۱۳۹۸، با حضور در مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم وصنعت ایران، از ماهواره ظفر دانشگاه بازدید کرد .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دعوت محققان مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه و سازندگان ماهواره ظفر، به دانشگاه علم و صنعت ایران آمد و ضمن بازدید از ماهواره ظفر که در آستانه پرتاب قرار دارد، با پژوهشگران دانشگاه دیدار و گفتگو نمود.
دکتر رضایی در این دیدار، حضور ایران در باشگاه کشورهای سازنده ماهواره و توانایی جوانان ایرانی در قراردادن ماهواره ها در مدار را نشانگر رشد و پیشرفت روحیه خودباوری دانشگاهیان کشورمان ارزیابی کرد و گفت: جوانان انقلابی کشور توانسته اند یکی دیگر از مرزهای دانش را پشت سر بگذارند و تلاش های شما در عرصه علوم فضایی، یک مجاهدت عظیم در برابر دشمنانی است که در مقابل جوانان ما دیوار بلندی از تردید را ساخته اند .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران و تلاش به ثمر رسیده آنان در بومی سازی طراحی و ساخت ماهواره، افزود: جوانان ایرانی در الکترونیک و برق، مکانیک، علوم کامپیوتر، سایبر و بسیاری از دانش های نو، استعداد فوق العاده ای دارند و نیاز است با اعتماد به نفس و حمایت مسئولان، حداکثر تلاش خود را در ابداع و اختراع و به کارگیری فناوری های بومی انجام دهند تا با انتقال دانش و تجاری سازی فناوری ها، بتوان تحقق اقتصاد دانش بنیان را پیگیری کرد .
وی با تاکید بر لزوم توکل محققان دانشگاهی به یاری پروردگار خطاب به آنان گفت: افق های بلندی را در پیش بگیرید و با عزم و اراده به حرکت تعالی بخش خود ادامه دهید .
گفتنی است ماهواره ظفر علم و صنعت ایران که در مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه طراحی و ساخته شده است، ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد و عمر عملکردی آن در مدار حداقل ۵/۱ سال است. ماموریت این ماهواره تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره و ارسال پیام ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر است . این ماهواره هفته گذشته برای قرارگیری در مدار زمین، به سازمان فضایی کشور تحویل داده شد.


Sapp.ir/iust_iran