عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

دومین نشست معاونین و مدیران بین الملل کلان منطقه ۱۰

دومین نشست معاونین و مدیران بین الملل کلان منطقه ۱۰ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی معاونت بین الملل : دومین نشست معاونین و مدیران بین الملل کلان منطقه ۱۰ مورخ ۶ بهمن ماه در اتاق جلسات معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.
در ابتدا  رئیس دانشگاه ایران  عنوان کرد : در گذشته می بایست به تمامی قسمتهای دانشگاه بودجه جداگانه اختصاص می دادیم ولی خوشبختانه هم اکنون با توجه به تلاشها و اقدامات انجام شده ، معاونتهای بین الملل به قسمت درآمدزای دانشگاه ها در زمینه های توریسم سلامت و آموزش دانشجو تبدیل شده است.
دکتر کوهپایه زاده بیان کرد: لذا با همکاری بیشتر بین معاونتهای بین الملل دانشگاهها امکان ارائه بهتر خدمات در زمینه های گوناگون بوجود می آید و با جلوگیری از موازی کاری و همگام سازی اهداف می توان شاهد توسعه همکاریها و افزایش درآمدزایی بین المللی باشیم.
وی پیشنهاد داد :جهت ایجاد این هماهنگی و معرفی توانمندیهای دانشگاه ها ایجاد یک وب سایت مشترک و یا پرزنتیشنهای مشترک لازم به نظر میرسد تا بتوانیم از بازار بزرگ گردشگری سلامت سهم ایران را در منطقه برداشت نماییم . همچنین لازم است تا هدف گذاری مشخصی در این زمینه تعریف گردد.
دکتر کوهپایه زاده تصریح کرد: ما باید بتوانیم خدمات سلامت خود رابصورت سیستماتیک صادر نماییم گرچه هم اکنون از طریق WHO خدماتی حتی بصورت رایگان ارائه می دهیم که این مهم با توجه به زیرساختها و بضاعت غنی کشور قابل انجام می باشد.
در ادامه دکتر مقتدایی ؛ معاون بین الملل دانشگاه ایران  بعد از خیر مقدم  از حضار  درخواست کرد تا هر یک به معرفی خود بپردازند .
ایشان پس از معرفی افراد اتاق فکر دانشگاه ایران به ارائه  اهداف و اقدامات لازم در زمینه بین المللی سازی  پرداخت.
دکتر مقتدایی اظهار کرد : از منافع بین المللی سازی می توان به مواردی شامل آگاهی بین المللی از چالشهای جهانی ،افزایش کیفیت آموزش و پژوهش و خدمات در سطح بین المللی ،بوجود آمدن همکاریها و روابط بین المللی و  ارتباط با اعضای هیئت علمی دیگر دانشگاه ها و افزایش اعتبار کشور و دانشگاه اشاره کرد.
سپس دکتر کردی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود چنین جلساتی را مفید ارزیابی نمود و افزود: تصمیمات متخذه در این جلسات بصورت سهل تر قابلیت اجرایی و اخذ مجوز وزارتخانه را  به دنبال خواهد داشت، چون زاییده یک خرد جمعی می باشد.
وی از دیگر حضار درخواست کرد: تا هر نقطه نظری در زمینه بین المللی سازی دارند را به دبیرخانه این گروه ارائه دهند.
در ادامه دکتر مصطفوی مدیر بین الملل انستیتوپاستور ایران به ارائه گزارشات قسمت کاری خود پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: اولین انستیتو پاستور ۱۳۰ سال پیش در پاریس شروع به کار کرد و کلا ۳۳  انستیتو در جهان وجود دارد که ایران از نظر سابقه دهمین انستیتو پاستور میباشد و وظیفه آن کنترل بیماریهای واگیر در دنیا می باشد.
همچنین دکتر فریبا صیقلی مدیر بین الملل موسسه آموزش و پژوهش طب انتقال خون به ارائه گزارش مربوط به سازمان انتقال خون پرداخت.  در مورد چگونگی تشخیص دانشجویان انصرافی یا اخراجی خارجی و ارائه راه حل یا سامانه ای که این مشکل را برطرف سازد، نیز بحث و گفتگو شد.
در پایان مقرر شد تا دانشگاه شهید بهشتی ، میزبان سومین نشست معاونین و مدیران بین الملل کلان منطقه ۱۰ باشد.