عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

جلسه ویدئو کنفرانس جهت هماهنگی اجرای برنامه واکسن فلج اطفال در استان برگزار شد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس جهت هماهنگی اجرای برنامه واکسن فلج اطفال در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: این جلسه در دومین روز از بهمن ماه ۹۸ با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیر گروه و کارشناسان مبارزه با بیماری ها، کارشناسان ایمن سازی، کارکنان زنجیره سرد مرکز بهداشت استان، و سرپرستان و معاونین بهداشتی و کارشناسان مربوطه در شبکه های ۹ گانه در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار شد.
به گفته وی، در این جلسه ضمن تشریح برنامه های ریشه کنی فلج اطفال در سطح جهانی، اقدامات انجام شده در کشور برای مقابله با کمبود جهانی IPV بیان شد.
درخشان، ارائه مباحث پیرامون گروه سنی واجد شرایط دریافت واکسن، نحوه تزریق واکسن IPV ، شرایط نگهداری واکسن موارد منع تزریق و انتظارات از شبکه ها را از دیگر بخش های این ویدئو کنفرانس برشمرد.
به گفته وی، همچنین در این ویدئو کنفرانس از روسا شبکه ها خواسته شد نسبت به اطلاع رسانی کافی و به موقع در سطح شهرستان ها اقدام و همکاری ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداری و دهیاری ها برای اطلاع رسانی پیرامون موضوع جلب و از ظرفیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی برای اطلاع رسانی به گروه های هدف استفاده شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: با نهایی شدن طرح بنر اطلاع رسانی برنامه واکسن تزریقی فلج اطفال، بنر آن از سوی روابط عمومی تهیه و بصورت متحد الشکل در اختیار شبکه ها قرار داده خواهد شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه واکسن تزریقی فلج اطفال در پنجمین روز از بهمن ماه ۹۸ به طور همزمان در چهارمحال و بختیاری و ۱۶ استان دیگر به اجرا گذاشته می شود.
به گفته وی، این برنامه در تمامی مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت سطح استان اجرا و کودکان متولد یکم فروردین ماه ۹۵ به بعد که تاکنون واکسن را تزریق نکرده اند را تحت پوشش قرار می دهد.