عمومی | موسسه آموزش عالی مهرالبرز

مراسم رونمایی از دوره های آموزش الکترونیکی مدرسه علوم شناختی در مهرالبرز برگزار گردید

روز سه شنبه ۱ بهمن ماه مراسم رونمایی از دوره های آموزش الکترونیکی مدرسه علوم شناختی با حضور مدیران، اساتید و فعالین حوزه آموزش کشور در محل دانشگاه مهرالبرز برگزار گردید. در این مراسم که راس ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه آغاز گردید پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، کلیپی از فعالیت های موسسه آموزش عالی مهرالبرز پخش گردید و پس از آن جناب آقای دکتر عبادی ریاست محترم دانشگاه مهرالبرز ضمن خوشامدگویی به حاضرین در مراسم به معرفی مهرالبرز پرداختند و اظهار امیدواری نمودند که همکاری در برگزاری این دوره های الکترونیکی که حاصل همکاری و برنامه ریزی یکساله بین مهرالبرز و موسسه آموزش عالی علوم شناختی و دفتر تامین منابع انسانی در راستای توسعه علوم شناختی و اعتلای برنامه های آموزش و پرورش است بتواند با کمک عزیزان حاضر در مراسم مفید واقع شود.

پس از ایشان از جناب آقای دکتر خرازی ریاست محترم موسسه عالی علوم شناختی و همچنین ریاست محترم هیئت موسس و امنای مهرالبرز دعوت گردید و ایشان هم در مورد ضرورت علوم شناختی در زندگی امروز ما با توجه به توسعه دانش و فناوری سخن گفتند. ایشان فرمودند که با توجه به پیشرفت علم و وارد شدن فناوری ها به کشور ما باید به جای جلوگیری از ورود آن ها با کمک توسعه علوم شناختی با دید پیشگیرانه و علمی به استقبال از این فناوری ها رفت. رئیس موسسه عالی علوم شناختی در مورد نقش علوم شناختی در آموزش و پرورش برای آمادگی نسل پایه در رویارویی به فناوری های نوین که منجر به ایجاد موسسه آموزش عالی علوم شناختی گردیده است نیز اشاره کرد.



در ادامه برنامه جناب آقای دکتر فولادوند مدیر کل محترم آموزش و پرورش تهران به توضیح نقش آموزش و پرورش تهران در گفتمان سازی علوم شناختی پرداختند. ایشان فرمودند که پیرفت های علمی دنیا ما را به روز نگه می دارد و ما نیز باید پا به پای دنیا پیشرفت کنیم اما متاسفانه ارتباط با علوم جدید در کشور ما به صورت آهسته پیش می رود  و در این شرایط جای خوشحالی است که علوم شناختی چندین سال است که در حال توسعه در کشور است ولی با این وجود نیاز به گفتمان سازی دارد. ایشان گفتند که در آموزش و پرورش رویه ای حدودا صد ساله در حال تکرار است و متاسفانه با وجود طرح های جدید اصلاحی این طرح ها به دلیل عدم وجود مقدمات لازم در بین راه متوقف می شوند. وی در ادامه گفت که باید به اساتید و اهل فن اعتماد کنیم و مواردی از قبیل نبود نشاط در مدارس، مورد اهمیت قراردادن مهارت آموزی، کار تیمی، ارتقای سطح جامعه پذیری، مباحث اخلاقی را با گفتمان سازی علوم شناختی برای تمام آحاد جامعه از طریق کلاس های درس به فرزندانمان بیاموزیم. دکتر فولادوند در ادامه اشاره کردند که آموزش و پرورش تهران چه برای آموزش همکاران و چه برای شناساندن این علوم به دانش آموزان در رزمینه گفتمان سازی علوم شناختی آمادگی لازم برای همکاری را دارد.


در بخش دوم برنامه اساتید محترم به معرفی دوره ها به حاضرین در سالن پرداختند. معرفی دوره مدیریت رفتاربا رویکرد شناختی با ارائه ای از استاد گرانقدر جناب آقای دکتر مهدی دوائی، معرفی دوره اصول یادگیری مبتنی برمطالعات ذهن / مغز با ارائه ای از استاد عزیز جناب آقای دکتر محمود تلخابی، معرفی دوره سنجش با رویکرد شناختی با ارائه ای از استاد گرانقدر سرکار خانم دکتر یلدا دلگشایی، معرفی دوره روان شناسی شناختی آموزش با ارائه ای از استاد عزیز جناب آقای دکتر محسن میر محمد صادقی که به علت سفر کلیپی از این دوره پخش گردید، از برنامه های این بخش بود.

در ادامه جناب آقای دکتر علی صفری مدیر محترم باشگاه یادگیری مهرالبرز، مدل آموزشی و شیوه تحصیل در دوره های الکترونیکی باشگاه یادگیری را شرح دادند. پس از ایشان نیز جناب آقای کرباسچیان مدیر محترم دفتر تامین نیروی انسانی به بررسی موضوع لزومگذراندن دوره آموزش الکترونیکی مدرسه علوم شناختی ۱ و بیان تجربیات آموزش حضوری دوره پرداختند. ایشان ضمن تشکر از دست اندرکاران این دوره ها که شاید برنامه ریزی دو ساله با تلاش همگی صورت گرفت تا امروز رونمایی دوره ها شکل بگیرد از جناب آقای علیرضا مهدوی دعوت کردند تا خاطره ای از مرحوم علامه موسس مدرسه علوی در زمینه ارتقای سطح دانش معلمان از زبان ایشان ذکر شود. آقای کرباسچیان در ادامه از ضرورت یکسانی دیدگاه معلمان و والدین در بحث آموزش سخن گفتند و این که امروزه بسیاری از کتاب های ما با رویکرد شناختی نوشته می شود و لازم است که معلمان و والدین در این دوره ها شرکت کنند تا بازده بالایی را برای فرزندان به ارمغان بیاورند. در ادامه ایشان فرمودند که برگزاری این دوره ها به صورت الکترونیکی علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه نسبت به دوره های حضوری گام مثبتی در راه آموزش و یکسان سازی دیدگاه علووم شناختی است.

لازم به ذکر است که دوره های آموزش الکترونیکی علوم شناختی با همت موسسه آموزش عالی علوم شناختی، موسسه آموزش عالی مهرالبرز و دفتر تامین نیروی انسانی از حدود دو سال پیش برنامه ریزی و اجرا گردید. اساتید و علاقه مندان می توانند با مراجعه به وبسایت باشگاه یادگیری مهرالبرز در این دوره ها ثبت نام نمایند.

روابط عمومی مهرالبرز