عمومی | دانشگاه شیراز

رونمایی از بزرگترین جدول تناوبی کشور در دانشگاه شیراز

در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه شیراز و جمعی از اساتید و دانشجویان ،از بزرگترین ماکت جدول تناوبی عناصرکشور در تالار اجتماعات بخش شیمی و فیزیک دانشگاه شیراز رونمایی شد.
این جدول با عناصر کاملا طبیعی و به همت انجمن علمی دانشجویی بخش شیمی دانشگاه شیراز ساخته شده است.
مجری اصلی این طرح آقای عبداللهی، دانش آموخته کارشناسی و دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه شیراز است.
دکتر هادی سالاری، عضو هیات علمی بخش شیمی در مراسم رونمایی اظهار داشت: سال ۲۰۱۹ میلادی از طرف ( IUPAP ) اتحادیه بین المللی فیزیک محض و کاربردی و سازمان ملل به نام سال جدول تناوبی (IYPT ۲۰۱۹ ) نامگذاری شد و به همین مناسبت برنامه های متعددی در سراسر دنیا ترتیب یافت.
وی افزود : در کشورمان نیز رویدادهای مختلفی برگزار شد و از نظر تعداد ، بیشترین برنامه های مرتبط با این نامگذاری در دانشگاه شیراز برگزار شد.
پروفسور حبیب فیروزآبادی، چهره ماندگار کشور و استاد بخش شیمی دانشگاه شیراز هم در رونمایی از بزرگترین جدول تناوبی کشور در دانشگاه شیراز گفت : بخش شیمی در دانشگاه شیراز بالغ بر ۶۰ سال قدمت دارد و بیش از ۳۰ سال پیش نخستین دوره دکتری شیمی کشور در دانشگاه شیراز راه اندازی شد.
وی خطاب به دانشجویان و اساتید جوان حاضر در جلسه بیان کرد: ضروری است که تاریخ علم ایران و جهان را بخوانید و با درایت و فهم با مجامع علمی بین المللی ارتباط برقرار کنیم.
چهره ماندگار کشور تاکید کرد : با امید ، اعتماد به نفس و کوشش و تلاش شبانه روزی می توان پله های ترقی را طی کرد.