عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

تقدیر از اعضای هیئت علمی برتر دانشگاه علوم پزشکی ایران در پنجمین جشنواره وثوق

پنجمین جشنواره وثوق و مراسم رونمایی از تندیس پروفسور پروانه وثوق در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: پنجمین جشنواره آموزشی وثوق و رونمایی از تندیس پروفسور پروانه وثوق با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه، معاونین ، روسای دانشکده ها ، اعضای هیئت علمی و دانشجویان مورخ اول بهمن ماه در مرکز همایش های رازی برگزار گردید.
در ابتدا معاون آموزشی دانشگاه ایران گزارشی از فرآیند برگزاری جشنواره وثوق و دستورالعمل تشویق اعضای هیئت علمی برگزیده ارائه نمود .
دکتر مظاهری نژاد با اشاره به شرایط احراز و انتخاب برگزیدگان جشنواره وثوق عنوان کرد: حیطه های جشنواره برای تقدیر شامل ( فرد ، گروه ، دانشکده ، دفتر توسعه و فرآیندهای برتر ) است.
در ادامه دکتر سلطانی؛ مشاورعالی رئیس دانشگاه در امور آموزش ضمن اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره وثوق بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران، معلمان برجسته زیادی داشته که قابل تقدیر هستند و وثوق یکی از پیشکسوتان دانشگاه است که منشاء خدمات  و بنیانگذار نهادهای عام المنفعه بسیاری در کشور است.
دکتر سلطانی عربشاهی تصریح کرد: در راستای اعتلای اخلاق و فرهنگ ؛ شان ، جایگاه معلم و استاد به عنوان الگو  باید حفظ شود و ماهم باید قدردان افراد فرهیخته و بازنشسته دانشگاه باشیم.
سپس معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: برای ارتقاء فرهنگ جامعه و تعالی روح انسانی علاوه بر قانون و مقررات ،کشش و انگیزه درونی افراد هم لازم است که برخی از ابزارهای کششی از جنس مادیات و برخی از جنس فرهنگ است.
دکتر حقدوست گفت: بحث فرهنگ سازی و الگو سازی بسیار حائز اهمیت است که برای همه افراد جامعه مورد نیاز است و یکی از خصوصیات بارز برای الگو شدن، پرهیز از تشریفات و تکلفات اداری است.
وی افزود: پروانه وثوق یک استاد بزرگ و با روح متعالی بود که ماندگار شد ، لذا باید این جشنواره ها هم بهانه ای برای ارتقاء فضائل اخلاقی افراد شود.
گفتنی است مهندس مجتبی صادقی، یکی از بیماران مرحوم استاد پروانه وثوق یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: استاد پروانه وثوق یک فرد مهربان و مشوق بیماران بود که تمام زندگی خود را وقف درمان کودکان سرطانی نمود.
در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره وثوق در حیطه های مختلف قدردانی شد .
همچنین از تندیس پروفسور پروانه وثوق و لوح یاد بود ایشان با حضور دکتر آل بویه رونمایی گردید.

تهیه خبر : رهنورد
گالری شماره ۱
گالری شماره ۲