عمومی | دانشگاه تهران

افتتاح دفتر مرکز آموزش مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی ، دفتر مرکز آموزش مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز و این پردیس، روز یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ با حضور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و مقامات استانی استان البرز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی افتتاح شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حاشیه افتتاح این دفتر گفت: «آنچه در سازمان فنی و حرفه‌ای برای ما جزو ضرورت‌های ملی است شراکت سازمان با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است».
وی با تاکید بر اینکه تلفیق توانمندی‌های حاصل از مهارت، دانش و آموزش می‌تواند زمینه ساز ارتقای توانمندی جامعه انسانی باشد، اظهار داشت: «توجه به مهارت آموزی یک سرمایه برای کشور است زیرا اشتغال و راهکار برون رفت از بیکاری به یک نیاز ملی تبدیل شده است».
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت نقاط مشترک با دانشگاه‌ها، افزود: «اخیراً با دانشگاه تهران نیز قراردادی منعقد شده تا کارگاه آموزشی زیرمجموعه فنی و حرفه‌ای ایجاد شود».
دکتر سید حسین گلدانساز ، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی هم در سخنانی ضمن با اهمیت خواندن تفاهم نامه همکاری‌های فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌ها و مراکز علمی اظهار داشت: «امیدواریم با تثبیت مهارت‌آموزی و آموزش عملی گامی مناسب در جهت بهبود وضعیت علمی و عملی دانش آموختگان برداشته شود و فارغ‌التحصیلان در رشته‌های تخصصی خود، همراه با آموزش‌های مهارتی توانمند باشند».

دکتر مجتبی دلشاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی هم در حاشیه افتتاح دفتر آموزش مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی خاطرنشان کرد: «یکی از چشم اندازهای دانشگاه تهران توجه به دانشگاه کارآفرین و افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان است و انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز هم در همین راستا بوده است که امیدواریم با همکاری و مساعدت سازمان فنی و حرفه‌ای، گام‌های بلندی در جهت مهارت آموزی و افزایش توانایی و پتانسیل‌های فارغ‌التحصیلان برداشته شود».
در پایان این مراسم، مجوز فعالیت و تاسیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اعطا شد.

برای مشاهده متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.