عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری پویش ملی تغذیه سالم در شمیرانات



بسیج ملی تغذیه در شبکه بهداشت ودرمان شمیرانات با آموزش طیف گسترده ای از اقشار مختلف مردم و برگزاری جشنواره های غذایی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، پویش ملی تغذیه سالم با تاکید بر شعار ترویج الگوی غذای سالم با جایگزین های غذایی سالم  از ۳۰-۱۴ دی ماه در سراسر کشور برگزار شد.

با توجه به این که الگوی تغذیه نامناسب و کمبود فعالیت بدنی از مهمترین عوامل خطر بیماری های غیرواگیر به شمار می روند، اولین گام در کاهش بروز این بیماری ها، ترویج فرهنگ الگوی تغذیه سالم است.

در این راستا پویش ملی تغذیه سالم با هدف آموزش همگانی تغذیه، حساس سازی جامعه،  ارتقای سطح آگاهی، نگرش و عملکرد تمامی گروههای سنی برنامه ریزی شد و  با همکاری و جلب مشارکت درون بخش و ارگان های بین بخشی همگام با سراسر کشور در مراکز، پایگاه و خانه های بهداشت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شمیرانات انجام پذیرفت.

این پویش ملی بر آشنایی بیشتر افراد با مفهوم تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، روش های جایگزینی غذایی و انتخاب سبد غذایی سالم  با توجه به وضعیت اقتصادی خانوار، منابع موجود و در دسترس و سلامت محور  تاکید و تمرکز داشت.

براساس این گزارش کارشناسان تغذیه، مراقبان سلامت و بهورزان شبکه بهداشت شمیرانات در طول اجرای این پویش ضمن برگزاری کلاس  های آموزشی در مدارس، سرای محلات، مساجد،   بر پایگاه های تغذیه سالم در بوفه های مدارس نیز نظارت داشتند.

برگزاری جشنواره های غذا و  صبحانه سالم و  مسابقات نقاشی، برپایی غرفه سلامت و مشاوره تغذیه در مراکز محیطی با هدف ارتقای سواد تغذیه ای عموم مردم جامعه از اقدامات صورت گرفته در طول این طرح بود.

از دیگر اقدامات صورت گرفته می توان به توزیع میان وعده سالم بین مراجعان مرکز خدمات جامع سلامت فشم در تمام گروههای سنی و  تخفیفات ویژه اقلام تغذیه ای سلامت محور با هماهنگی مرکز دربند و هایپر تجریش در طول برگزاری پویش  اشاره کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع