عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: خانه بهداشت سیار عشایری در بخش ارم و بوشکان شهرستان دشتستان راه‌اندازی می‌شود

دکتر معصومه اسماعیلی در نشست شورای عشایر بخش ارم و بوشکان افزود: توجه و توسعه به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مناطق کمتر برخوردار از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت است.
وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت سیار عشایری، خدمات بهداشتی توسط بهورزانی که از میان خود عشایر، انتخاب و آموزش‌های لازم را می‌بینند به چادرهای عشایری که پراکنده هستند و ممکن است این چادرها، کیلومترها باهم فاصله داشته باشند به‌صورت مستمر و مطلوب خدامت ارائه می‌کنند.
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه باید نقشه راه مشخصی برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به عشایر تعیین شود خاطرنشان کرد: بررسی نقاط مورد هدف، نحوه ارائه خدمات و راه‌های اتصال عشایر به مراکز تخصصی درمانی از شاخصه‌های گسترش خدمات در حوزه عشایری است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: تمامی جمعیت عشایری شهرستان دشتستان شناسایی‌شده و پرونده الکترونیک سلامت برای آن‌ها تشکیل است.
ماریا خویش دوست افزود: خدمات بهداشتی موردنیاز کودکان کمتر از ۵ سال و مادران باردار برای عشایر ارائه‌شده، آموزش و مراقبت از سایر گروه‌های سنی مانند جوانان، نوجوانان، میان‌سالان و سالمندان نیز توسط تیم سلامت هرساله با ورود عشایر به مناطق عشایر نشین شهرستان انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در این شورا با توجه به ضوابط و دستورالعمل‌های ساماندهی، به ارائه خدمات به جمعیت عشایر بر جذب حداکثری نیروهای موردنیاز از جمعیت عشایر و استقرار فضای مناسب به‌صورت کانکس یا چادر تاکید گردید.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: بازدیدی  توسط  اعضای شرکت‌کننده در شورای عشایری از مناطق عشایر نشین بخش ارم و بوشکان و نحوه ارائه خدمت و پراکندگی جمعیت انجام شد.
جلسه  شورای عشایر و بهداشتی بخش ارم و بوشکان با حضور معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه، مدیر گروه ارتقا شبکه معاونت بهداشتی، کارشناس مسئول واحد هماهنگی و گسترش دشتستان، مدیرکل امور عشایر استان و رییس امور عشایر شهرستان در خصوص محل استقرار خانه بهداشت سیار عشایری، نحوه ارائه خدمات با توجه به پراکندگی جمعیت، تعداد نیروهای مور نیاز جهت پوشش و ارائه خدمات مطلوب برگزار شد.
انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI