عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

شرکت های مهندسی بهداشت حرفه ای، در کاهش بار بیماری های شغلی، تاثیر زیادی دارند

مهندس حبیب اله چگینی، رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به هدف از ارائه خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای از طریق بخش خصوصی به کارفرمایان و شاغلان گفت: این شرکت ها در کاهش بار بیماری های شغلی، تاثیر زیادی دارند.

وی اذعان کرد که شرکت های مهندسی بهداشت حرفه ای، با هدف شناسایی و ارزیابی دقیق عوامل زیان آور محیط های کاری شاغلان و کنترل آلاینده های محیط کار که شاغلان با این عوامل مواجهه دارند، ایجاد شدند و مقایسه این عوامل با استانداردهای مورد تائید وزارت بهداشت و همچنین ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در کنترل این عوامل مخاطره زای محیط کار و توجه دقیق به رسالت ارزشمند این گونه شرکت ها؛ گام های بسیار مناسبی در کاهش بار بیماری های شغلی در نیروی کار جامعه خواهد داشت.

استفاده کارفرمایان و کارگران از خدمات شرکت های مهندسی بهداشت حرفه ای

مهندس اصغر پایون، کارشناس برنامه شرکت های بهداشت حرفه ای در مرکز بهداشت استان قزوین نیز در این رابطه اظهار کرد: شرکت های بهداشت حرفه ای، نقش بسیار مهمی دارند و کارفرمایان و کارگران می توانند از خدمات چنین شرکت هایی بهرمند شوند.

وی اظهار کرد که معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بر اساس دستورالعمل ها و وظایف سازمانی، تلاش زیادی را در پیشبرد شناسایی؛ ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور برای بهبود شرایط محیط کار کارگاه ها و صنایع تحت پوشش انجام می دهد.