عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

عادات ‌ غذایی کودکان از اوایل زندگی به‌ویژه دو تا سه‌سالگی شکل می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ آمنه کریمی افزود: رشد و تکامل از ویژگی‌های دوران کودکی به‌خصوص سال‌های اول عمر است چرا که بیشترین رشد سلول‌های مغزی و ارتباطات عصبی در همین سال‌ها شکل می‌گیرند.
وی تصریح کرد: از طرفی عادات غذایی کودکان از اوایل زندگی شروع به شکل‌گیری کرده که با اصلاح سبک غذایی می‌توان بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، مشکلات قلبی و عروقی  و همچنین فشارخون را کنترل کرد.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان داشت: عادات و رفتارهای غذایی والدین و خواهر و برادرهای بزرگ‌تر، نقش مهمی در دریافت عادات غذایی کودکان دارد. همچنین ارتقا آگاهی، بینش و عملکرد تغذیه‌ای در خانواده و مربیان مهدکودک برای ایجاد عادات صحیح تغذیه‌ای مهم است.
کریمی اظهار داشت: از طرفی شیوع اضافه‌وزن و چاقی به میزان هشداردهنده در سراسر جهان در حال افزایش است به همین دلیل اصلاح الگوی غذایی کودکان برای پیشگیری از چاقی و احتمال تداوم آن در بزرگ‌سالی بسیار حائز اهمیت بوده که با اجرای برنامه ایران اکو، تلاش‌های بسیاری برای این مهم در راستای کنترل اضافه‌وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.
وی بیان داشت: برنامه‌های بسیج ملی تغذیه که از ۱۴ لغایت ۳۰دی‌ماه سال جاری اجرا می‌شود فرصت مناسبی برای آموزش اصول تغذیه‌ای سالم فراهم می‌کند.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از مهم‌ترین اصولی که باید موردتوجه قرارگرفته شود می‌توان به کاهش مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین، مصرف غذای خانگی به‌جای غذای فوری، اهمیت مصرف صبحانه و همچنین کاهش مصرف قند و نمک و چربی‌های مضر اشاره کرد.
کریمی تاکید کرد: مصرف میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان میان وعده، کالری موردنیاز در طول روز را تامین کرده و بهترین گزینه برای جایگزینی آب‌میوه‌های صنعتی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا نشستی با مدیران و مربیان مهدکودک و همچنین روستا مهدها در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان بوشهر برگزار شد.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰

اخبار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در کانال اطلاع رسانی ما دنبال کنید

https://chat.whatsapp.com/DMVSnqaN4f3LE5jqIuGJrI