عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

سومین مجمع سلامت شهرستان فارسان تشکیل شد

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان از تشکیل سومین مجمع سلامت این شهرستان در یازدهمین روز از دیماه ۹۸ خبر داد.
به گزارش وبدا؛ ضرغام حیدری افزود: سومین مجمع سلامت شهرستان فارسان باگفتمان غالب: مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت، توانمند سازی کانونهای سلامت محله و افزایش نشاط اجتماعی و شادکامی مردم، مشارکت مردم،خیرین و سازمانهای مردم نهاد سلامت، کاهش آسیبهای اجتماعی ، پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر شایع با حضور فرماندار شهرستان، مدیران استانی و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
وی تصریح کرد: گرانبهاترین سرمایه مردم سلامت است و اعضای این مجمع با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع باید برنامه‌ریزی لازم در راستای ارتقای سطح سواد سلامت مردم را در دستور کار قرار دهند.
سرپرست شبکه بهداشت تاکید کرد: کلیه افراد، گروهها و سمن ها و... باید به صورت داوطلبانه و موثر در امر سلامت و تصمیم گیری در این زمینه مشارکت نمایند.
حیدری اضافه کرد: این افراد و گروه ها باید به میزانی که در سلامت مشارکت داشته اند و نقش آفرینی کرده اند تشویق شوند.
وی گفت: همچنین تصمیمات باید نظام مند شود تا از طریق کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و استان به تصویب برسد.
وی، ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات را لازم دانست و افزود: مجمع سلامت به معنای مشارکت فراگیر همه افراد برای تصمیم گیری در جامعه است .
حیدری در ادامه با بیان اینکه امروزه یکی از نیازهای اصلی حوزه سلامت، اجتماعی شدن سلامت است افزود: مشارکت همه نهادهای جامعه و حتی همه مردم، در حفظ و توسعه سلامت امری اجتناب ناپذیر است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان، اجتماعی شدن سلامت، را از راهکاری نوین در ارتقای سلامت برشمرد و افزود: پیام مجمع سلامت آن است که به سمت جامعه ای برویم که در سطح بالاتری از سلامت باشد.