عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماران کم توان ذهنی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن بازدید از موسسه خیریه و توان بخشی همدم ،با تقدیر از فعالیت های خدا پسندانه این مرکز بر حمایت دانشگاه از این بیماران تاکید کرد.

به گزارش وب دا، دکتر بحرینی، طی بازدید از موسسه توان بخشی همدم با اشاره به اینکه خدمت به بیماران امری خداپسندانه است زیرا در واقع کودکان کم توان ذهنی فرشتگان معصومی هستند که محبت را به خوبی درک می کنند، عنوان کرد: شرایط موسسه توان بخشی همدم از لحاظ نظافت و بهداشت و ارائه خدمت به کودکان و زنان کم توان ذهنی بالاتر از تصور بود و در حال حاضر اقدامات خوبی برای این دختران معصوم در این مرکز انجام می شود.

وی ضمن بیان این نکته که این کودکان با وجود اینکه شاید بسیاری از مسائل را درک نکنند اما محبت را به خوبی درک می کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد می تواند در بسیاری از حوزه ها با این موسسه همکاری کند که مهم ترین آنها بحث پیشگیری از بیماریها و درمان است.

دکتر بحرینی با اشاره به اینکه در حوزه تامین داروهای مورد نیاز نیز معاونت غذا و دارو می تواند با این موسسه همکاری کند، ابراز کرد: در حوزه خدمات دندان پزشکی و پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موسسه همدم همکاری خواهد کرد.

دکتر حجت،  مسئول موسسه همدم با اشاره به اینکه این مرکز برای نگهداری دختران  بدسرپرست و بی سرپرستی که کم توان ذهنی هستند  دایر شده است، ابراز کرد: این بیماران به دلیل اینکه مکانی برای ترخیص شدن نداشتند در این مرکز سالهای سال ماندگار شدند.

وی با اشاره به اینکه تمام بیماران این مرکز دختر و کم توان ذهنی و بدون سرپرست یا بد سرپرست هستند، بیان کرد: در حال حاضر در این مرکز دختران ۷ تا ۶۵ سال بستری هستند که بنا بر سطح توان ذهنی دسته بندی شدند.

دکتر حجت با بیان اینکه کم توان های ذهنی عمیق توسط مادریاران و وابسته به تخت نگهداری می شوند، عنوان کرد: گروه تربیت پذیر، آموزش پذیر و روزانه نیز سایر گروه های دختران این مرکز را تشکیل می دهند که برای گروه آموزش پذیر کارگاه های هنری برگزار می شود.

وی ادامه داد: بعضی از دختران در حال حاضر در کارخانه مشغول به کار هستند و احساس ارزشمندی می کنند.

{jcomments on}