عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ترویج الگوی غذای سالم با جایگزین های غذایی سالم

وبدا؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتخاب شعار "ترویج تغذیه سالم باجایگزین های غذایی سالم" برای بسیج ملی تغذیه سالم ( ۱۴تا ۳۰ دی ماه) خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: یکی از ارکان اصلی خود مراقبتی توجه به تغذیه و الگوی مصرف غذایی توسط خود فرد می باشد.
به گفته وی، خود مراقبتی تغذیه ای به این معنی است که هر فرد با مفهوم تعادل و تنوع و تناسب در برنامه غذایی روزانه آشنا باشد و با روش های جایگزینی مواد غذایی، استفاده از منابع غذایی موجود و در دسترس بتواند نیازهای تغذیه ای خود را برطرف سازد و به جای مصرف بی رویه آن دسته از مواد غذایی که مصرف زیادشان یک عامل خطر مهم ابتلا به بیماریهای غیر واگیر و چاقی و کمبود ریز مغذیها می شود از غذاهای سلامت محور با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده بیشتر استفاده کند .
وی تصریح کرد: در همین راستا دهمین بسیج ملی تغذیه در سالجاری با شعار « ترویج الگوی غذای سالم با جایگزین های غذایی سالم » از ۱۴ دی تا ۳۰ دی ماه با همکاری سایر بخش های مرتبط با سلامت در سراسر کشور برگزار می شود.
درخشان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز همچون سال های گذشته ضمن تاکید بر اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی، با برگزاری جشنواره های غذای سالم در سطح مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی، تهیه و پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی با محوریت ترویج تغذیه سالم اقدام به برجسته سازی اهداف و برنامه های بسیج ملی تغذیه می نماید.