عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

معدوم سازی بیش از 18 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان

دکتر محمد عباسی کاکرودی - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)، گفت: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی از 15 اسفندماه در گیلان و به همت 250 بازرس بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون بیش از 18 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان معدوم شده است.

وی افزود: از آغاز طرح تا کنون، بیش از 27 هزار مورد بازرسی از اماکن و محل های تولید و عرضه مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن بین راهی به عمل آمده است. در این خصوص، هزار و 998 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و حدود 6 هزار مورد سنجش با تجهیزات پرتابل به انجام رسید و هزار و 668 مورد اخطار برای مراکزی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده بودند صادر و 388 مرکز متخلف به مراکز قضایی معرفی شدند و 52 مرکز غیر بهداشتی نیز پلمپ گردید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از تلاش بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط، تصریح کرد: در حالی که اکثریت کارمندان در ایام تعطیلات نوروز در کنار خانواده های خود هستند، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط استان در حال انجام یک کار انسانی برای حفظ و ارتقای سلامتی مردم جامعه هستند.

وی تاکید کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی 190 تماس گرفته و مورد را اعلام نمایند تا بازرسان بهداشتی در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.