عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

رئیس دانشگاه: هویت یک دانشگاه به آموزش و پژوهش آن است - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵

در مراسم گرامیداشت هفته پژوش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه که امروز ۲۴ دی ماه ۹۸ در دانشگاه برگزار شد رئیس دانشگاه گفت: برای پیشبرد در پژوهش می بایست از ظرفیت ها بیش از آنچه که هست استفاده شود. انگیزه و ایجاد ترغیب از فاکتور های مهم در پیشبرد پژوهش است.


به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر محمد رحمانیان اظهار داشت: هویت و ارتقاء یک دانشگاه بستگی به سطح آموزش، پژوهش و وجود اساتید برجسته آن دارد.




وی بیان کرد: برای توسعه جایگاه پژوهشی دانشگاه باید از ظرفیت ها بیش از آنچه که موجود است استفاده شود. ظرفیت ها نباید خلاصه به درون دانشگاه باشد،  به عنوان مثال می بایست از تجربیات  چهره های علمی برون دانشگاهی در سطح استانی، ملی و حتی بین المللی استفاده کرد.




به گفته وی هزینه کردن در مسیر پژوهش و ایجاد زیر ساخت های آن نقش اساسی در توسعه پژوهش دارد البته با این نقطه نظر که هزینه ها می بایست هدفمند باشد.



وی تاکید کرد:  انگیزه و ایجاد ترغیب در کار پژوهش از اولویت های مهمی است که باید به آن توجه داشت.

وی ایجاد مراکز تحقیقاتی در بیمارستان ها  و استفاده از اساتید بالینی در پژوهش را مهم دانست و گفت:   با توجه به اینکه  مهم ترین رسالت دانشگاه  ارتقاء سلامت افراد جامعه است می توان با راه اندازی مراکز تحقیقاتی در بیمارستان های شهرستان بسیاری از بیماری های شایع مانند سرطان ها و غیره را علت یابی کرد.

دکتر کاووس صلح جو معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این ادامه مراسم گفت: فعالیت های پژوهشی بیشتر به علایق فرد بستگی دارد از همین رو  ما تمام تلاشمان این است که بتوانیم با ایجاد انگیزه، دانشجویان را به سمت پژوهش هدایت کنیم.


وی با اشاره به  ۱۱۸ عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در سال جاری ۱۰۰ مقاله پژوهشی به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۷۳ مقاله ISI بوده است.

به گفته وی پتانسیل و ظرفیت های پژوهشی در اساتید هیئت علمی و همچنین دانشجویان ستودنی است زیرا در مقایسه با سال گذشته کیفیت پژوهش ها بهتر شده است.

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.


اسامی پژوهشگران برتر دانشگاه:

پژوهشگران برتر دانشگاه به ترتیب: دکتر فریدون  کاوسی، دکتر علی دهقان و خانم معصومه سنایی


پژوهشگر برترگروه علوم  بالینی:  دکتر کرامت الله رحمانیان

پژوهشگر برترگروه علوم پایه به ترتیب: دکتر لیلی مصلی نژاد، دکتر امیر عبدلی، دکتر اکبر هاشمی طیر

پژوهشگر برتر گروه کارمندان به ترتیب: خانم سعیده عرفانیان،  آقای حمیدرضا دولتخواه و خانم فاطمه هنرمند جهرمی

پژوهشگر برتر اساتید غیر هیات علمی: آقای وحید رحمانیان

پژوهشگر برتر گروه دانشجویی: آقای آرش حسن نژاد

فناور برتر:  آقای علی مقربی

واحدهای فناور برتر: شرکت کیمیا سنجش بی همتای فارس، آقای علیرضا لقمانی

اهدای لوح تقدیر به خاطر همکاری فعال در ترجمه سایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه : دکتر محمد هادی ثامنی