عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

مراسم یادبود جان باختگان دانشگاه علم و صنعت ایران در سانحه دلخراش سقوط هواپیما برگزار شد

مراسم یادبود جان باختگان دانشگاه علم و صنعت ایران در سانحه دلخراش سقوط هواپیما برگزار شد


مراسم بزرگداشت مهندس محمدحسین ساکت (دانشجوی جان باخته دانشگاه در حادثه دلخراش سقوط هواپیما) و یادبود یازده دانش آموخته فقید دانشگاه علم و صنعت ایران، با حضور پدر و پدر همسر مهندس ساکت و دانشگاهیان علم و صنعت ایران برگزار شد.
در این مراسم که ۲۴ دیماه ۹۸ بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور رییس دانشگاه، اعضای شورای دانشگاه، اساتید، دانشجویان، کارکنان و با حضور پدر مرحوم مهندس ساکت و پدر همسر وی در مسجدالشهدای دانشگاه برگزار شد.
پس از تلاوت قرآن و روضه خوانی، دکتر یونسیان (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن) به نمایندگی از دانشگاهیان علم و صنعت ایران، این مصیبت بزرگ را به خانواده مهندس ساکت و دیگر درگذشتگان سانحه هوایی اخیر، تسلیت گفت. وی سپس به مرور خصایل و سجایای اخلاقی مهندس ساکت به عنوان دانشجویی که از مقطع کارشناسی در سال ۸۴ تا کنون در دانشکده مهندسی راه آهن به عنوان دانشجوی ممتاز و نمونه مشغول تحصیل بوده است، پرداخت. دکتر یونسیان با توضیح اینکه مهندس ساکت در سال چهارم دوره دکتری مشغول تحصیل بوده و هفته گذشته، آخرین دفاعیات پیش دفاع رساله خود را در حضور داوران در دانشکده انجام داده و به زودی با دفاع از رساله اش، دانش آموخته مقطع دکتری دانشکده مهندسی راه آهن می شد؛ گفت: وی فردی بسیار مودب، خیُر، شریف و با اخلاق و برای من که استاد وی بودم، حقیقتا استاد بود. وی تاکید کرد: مهندس ساکت در صنعت متروی کشور نیز فردی شاخص و کلیدی و کمک و همراه خوبی برای هم کلاسی های خود بود.  دکتر یونسیان در پایان برای خانواده داغدار مهندس ساکت و همسر وی و همه سوگواران حادثه سقوط هواپیمای اوکراین، آرزوی صبر و اجر نمود و از خداوند متعال درخواست کرد مسبب اصلی این جنایت که چنین التهابی را در منطقه ایجاد کرده را به سزای عمل ننگینش برساند.


در ادامه مراسم یادبود، پدر شهید ساکت در سخنان کوتاهی از دانشگاه علم و صنعت ایران برای برگزاری مراسم یادبود و از رییس و جمعی از دانشگاهیان برای حضور در منزل خود جهت تسلای خاطر خانواده شهید ساکت و از حضار برای شرکت در مراسم یادبود فرزندش تشکر کرد و از ویژگی های اخلاقی و منش فرزندش سخن گفت. وی تاکید کرد جبران این ضایعه، برای کشور سخت و سنگین خواهد بود و از عدم لغو پروازها در ساعات مقارن با حمله موشکی به پایگاه امریکا که می توانست از این فاجعه پیشگیری نماید، انتقاد کرد.
در ادامه مراسم یادبود، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی نژاد (مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه)، با قرائت آیات ۱۵۵ و ۱۵۶ سوره بقره، از آزمایش خداوندی به هنگام ترس و نقص در مال و جان سخن گفت و اینکه صابران، چون مصیبتی به آنان رسد گویند ما از خداییم و به خدا باز می‌گردیم‌. وی تاکید کرد بسیار سخت است انسان فرزندش را در چنین واقعه ای که هنوز لایه های پنهان دارد، از دست بدهد و مانند پدر شهید ساکت بتواند مسایل را دقیق تحلیل کند.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی نژاد تصریح کرد: کشور ما در شرایط بسیار حساسی است و باید از اظهار نظرهای شتاب زده پرهیز کرد چرا که دشمن به دنبال فروپاشی روانی جامعه ماست. آنها به دنبال جبران ضربه ای هستند که از موشک های نقطه زن ما به قلب پایگاه نظامی آنها در عراق وارد شده و خدا را شاکرم که خانواده شهدای این حادثه، صبر و تحمل و درک دقیق از شرایط موجود دارند و این قابل تحسین است. وی در خاتمه سخنانش این مصیبت را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده های داغدار، تسلیت گفت و برای آنان طلب اجر و صبر نمود.

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran