عمومی | دانشگاه شهرکرد

برگزاری مراسم یادبود شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای سانحه هوایی و جان‌باختگان حادثه کرمان در دانشگاه شهرکرد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، روز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، مراسم یادبود شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای سانحه هوایی و جان‌باختگان حادثه کرمان با حضور حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، مهندس اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع)استان، دکتر سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد، حجت‌الاسلام دکترسعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه شهرکرد و جمعی از دانشگاهیان مدیران و مسئولان استانی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سپهبد قاسم حاج سلیمانی از برگزاری یادبود برای این سردار شهید و همراهانش در دانشگاه شهرکرد به عنوان مرکز علم استان قدردانی کرد و گفت امیدوارم این مراسمات در دانشگاه‌ها و ادارات  نیز به پاس جان فشانی ها، خدمات ارزنده و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان مستمر برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی حق بزرگی به گردن مقاومت و بسیاری از کشورها ازجمله ایران عراق، سوریه، فلسطین و... دارد. سپهبد شهید قاسم سلیمانی جهاد، نگاه، فکر و اندیشه‌ای بین‌المللی داشت و تمام تلاش خود را در جهت آزادسازی بشریت از دست مستکبرین انجام داد و به پیروزی‌های چشمگیری رسید و توانست به محبوبیت بین‌المللی دست پیدا کند.

امام‌جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد سپهبد شهید قاسم سلیمانی آرمان‌های اسلام و انقلاب را با اعتقاد قلبی در عمل نشان داد و گروه‌های مقاومت را در جهان اسلام شکل داد و هر جای نیاز به کمک بود از هیچ کمکی کوتاهی نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام افزود: انقلاب اسلامی مانند اسلام از آغاز تاکنون دارای فراز و نشیب‌های است و با توکل و توسل به خدا هیچ‌گاه سقوط نمی‌کند.

امام‌جمعه شهرکرد در پایان بصیرت و نگاه آگاهانه به مسائل را رمز نا امیدی دشمنان و پیروزی در فتنه ها عنوان کرد.

سردار علی‌محمد اکبری نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش، شهدای سانحه هوایی ایران- اوکراین و جان‌باختگان عزاداران کرمان گفت: حوادث اخیر تلخی و شیرینی‌های داشت حضور مردم در مراسمات و قیامی که به پاشد زنده بودن انقلاب اسلامی را نشان داد و تلخی آن از دست دادن بی نظیر ترین فرمانده و همراهانش، سقوط هواپیما و جان باختن عزاداران و سیل سیستان و بلوچستان است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) در ادامه گفت: سردار سپهبد قاسم سلیمانی منحصر به یک قشر خاص نیست و متعلق به همه اقشار است، وبرای کسانی که بخواهند حاج قاسم را الگو قرار دهند، زندگی و ابعاد شخصیتی ایشان بسیار گسترده است.

قرائت قرآن نثار فاتحه و نوحه خوانی نیز بخش های دیگری از این ویژه برنامه بود.

در این مراسم نام پایگاه بسیج اساتید دانشگاه شهرکرد به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی ثبت شد.