عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل شهرستان مراغه تشکیل جلسه داد

رئیس دانشکده با اعلام این مطلب که در حال حاضر پدافند غیرعامل یکی از حوزه های حساس در برابر تهدیدهای مختلف است، گفت: با عنایت به نوع عملکرد این حوزه و برای دستیابی به اهداف راهبردی در این زمینه باید همه نهادهای متولی وظایف خود را در این حوزه بطور موثر انجام دهند.

دکتر اصغر تنومند افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر، شناسایی توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین بهره گیری به موقع از امکانات از جمله موارد اساسی است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد و از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی هدفمند با استفاده از روشهای نوین آموزشی به نظر همه افراد درگیر برسد.

ایشان ادامه داد: در این راستا کارگروه بهداشت و همچنین زیرکارگروههای نه گانه با درک صحیح از اهداف و ماموریت پدافند غیرعامل سعی کرده است با تمام ظرفیت پیش ببرد و برنامه های خود را با در نظر گرفتن اولویت های پدافند غیرعامل هماهنگ کند.

دکتر هوشنگ شریفی، رییس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان مراغه و دبیر کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت بیولوژیک نیز با اشاره به شرح وظایف اعضای کارگروه گفت: تمامی مراکز درمانی در بخش دولتی و خصوص باید با بررسی نقاط قوت و ضعف خود گزارشی از آن را به دبیرخانه ارسال نمایند.

ایشان همچنین بررسی وضعیت دارویی و لوازم مصرفی و آب آشامیدنی شهرستان را مهم ارزیابی کرده و پیشنهاد تشکیل پدافند غیرعامل و اقدامات مداخلی و اصلاحی لازم را ارائه داد.