عمومی | دانشگاه صنعتی اصفهان

سومین دوره کارگاه های آموزشی HSE منطقه سه کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با بیان این که این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر کشور در رنکینگ بین المللی است، گفت: از نظر کیفیت پژوهش رتبه اول را داریم و با توجه به امکانات و توانمندی های موجود در این دانشگاه، دارای فرصت های متفاوتی با سایر دانشگاه ها نیز هستیم.

دکتر سید مهدی ابطحی با اشاره به تنوع ساختار و محل استقرار دانشگاه صنعتی اصفهان، بر اهمیت موضوع ایمنی و مدیریت بحران در این دانشگاه تاکید کرد و افزود: وجود کوی اساتید و کارکنان، عدم سطح دسترسی آسان به مرکز شهر و وجود اولین پارک علم و فناوری کشور باعث شده تا این دانشگاه محل مناسبی برای پایلوت شدن در سطح کشور جهت پیاده سازی شهرک ایمن باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با بیان این که موضوع ایمنی و مدیریت بحران در دانشگاه ها با سازمان های دیگر متفاوت است،گفت: حضور اقشار مختلف دانشگاهی شامل کارکنان، دانشجویان، اعضای هیات علمی و خانواده ها سبب تنوع مسائل و موضوعات ایمنی در دانشگاه می گردد.

دکتر کلانتری با اشاره به تصویب آیین نامه شورای ایمنی و مدیریت بحران در دانشگاه بر نقش موثر حوزه دانشجویی نیز تاکید کرد.

شرکت کنندگان در این کارگاه موضوعاتی همچون، تلقی های نادرست نسبت به مفهوم HSE.M.S و آسیب شناسی عدم درک صحیح مدیران دانشگاهی با مروری بر حوادث سراهای دانشجویی، شناسایی و ارزیابی ریسک و واکنش در شرایط اضطراری در سراها، ایمنی عمومی، مدیریت هوشمند سراها و اعتباربخشی و اعتبارسنجی برای سراها را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

گفتنی است: سومین دوره کارگاه های آموزشی HSE که شامل ۵۰ مرکز بهداشت و درمان در دانشگاه های منطقه سه کشور می شود در روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه می یابد.