عمومی | دانشگاه شیراز

رشد تعداد دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه شیراز

دکتر علی رضایی مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز از افزایش تعداد دانشجویان استعداد درخشان این دانشگاه در سال ۹۸ خبر داد.
وی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان سنجش آموزش کشور، در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تعداد ۳۹ نفر ازدانشجویان دانشگاه شیرازموفق به کسب عنوان استعداد درخشان گردیدند.
به گفته ی دکتر رضایی، دانشجوی استعداد درخشان به دانشجویی اطلاق می گردد که مجموع نمرات اکتسابی آنها در آزمون سراسری حداقل ۲ و نیم انحراف معیار از میانگین نمرات در گروه آزمایشی مربوطه بیشتر باشد.
مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد : دانشجویان استعداد درخشان می توانند از آیین نامه تسهیلات آموزشی و پژوهشی و رفاهی ویژه دانشجویان استعداد درخشان استفاده نمایید.
وی افزود : امکان تحصیل همزمان در دورشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، گذراندن برخی دروس عمومی ، پایه ،اصلی و تخصصی زیر نظر استاد مربوط و بدون حضور در کلاس ، دریافت کمک هزینه خرید کتاب ، کمک هزینه شرکت در کارگاه ها و کلاس های آموزشی، امکان استفاده از خوابگاه مناسب ، اعطای کمک هزینه خرید لپ تاپ و جوایز نقدی به تناسب رتبه کسب شده در آزمون سراسری و دریافت وام تحصیلی چندین برابر ؛ از مهمترین این تسهیلات به شمار می رود.
شایان ذکر است مطابق روال هر سال، از دانشجویان استعداد های درخشان در اسفندماه سال جاری در مراسمی تقدیر به عمل خواهد آمد.