عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

آغاز نهمین کنگره تخصصی کنترل عفونت و استریلیزاسیون مواد و تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

نهمین کنگره تخصصی کنترل عفونت و استریلیزاسیون مواد و تجهیزات پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : مراسم افتتاح نهمین کنگره تخصصی کنترل عفونت و استریلیزاسیون مواد و تجهیزات پزشکی با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دکتر شهریاری دبیر انجمن خیرین سلامت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،  دکتر شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو،  دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ، دکترمنوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی مورخ ۲۴ دی ماه در مرکز همایش های رازی برگزار شد.
در ابتدا دکتر شاهقدمی دبیر علمی نهمین کنگره تخصصی کنترل عفونت گزارشی از اهداف و محورهای کنگره ارائه نمود و عنوان داشت:  کنگره اسم امسال با شعار عزم ملی برای شکل‌گیری نظام یکپارچه رصد پیشگیری و کنترل عفونت برگزار می شود .
وی افزود : کنترل عفونت یک فعالیت چند وجهی و بین بخشی است که نیازمند همراهی تمام ارگان های فعال در این حوزه می‌باشد.
تاکید رئیس کنگره بر توسعه نگاه  فناورانه درحوزه کنترل عفونت
در ادامه دکتر کوهپایه زاده؛ رئیس نهمین کنگره تخصصی کنترل عفونت و استریلیزاسیون مواد و تجهیزات پزشکی ضمن عرض تسلیت حوادث اخیر بیان کرد : خیلی خرسندیم که میزبان شما در این کنگره ارزشمند هستیم؛ کنگره ای که هر ساله گستره اثربخشی آن افزایش می یابد و اهداف مختلفی را دنبال می نماید .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: امید است این کنگره مبنایی برای وفاق ، همدلی و هم افزایی باشد تا در کنار تضارب آرا، تجارب اساتید؛ نگاه وفاق و همدلی توسعه یابد و گفتمان ملی در مسیر پیشرفت کشور موثر واقع شود.
دکتر کوهپایه زاده اظهار داشت : ما به عنوان افراد علمی در جامعه وظیفه داریم تمام تلاش خود را در جهت کمک به جامعه  به کار بگیریم .
وی تاکید کرد: در این کنگره باید بر مبحث گسترش تجهیزات تمرکزشود و نگاه فناورانه توسعه یابد .
به گفته ایشان؛ برای بومی سازی در حوزه تجهیزات پزشکی و کنترل عفونت باید انرژی و وقت بگذاریم تا به خودکفایی و استقلال برسیم .
دکتر کوهپایه زاده اعلام داشت : در دانشگاه علوم پزشکی ایران با وجود مراکز رشد و شتاب دهنده آمادگی داریم تا در راستای تجاری‌سازی محصولات و بومی سازی رویکردهای نوآورانه با سایر بخش ها همکاری نماییم.
وی ابراز داشت: امید است دانشگاه علوم پزشکی ایران بستری برای توسعه تفکرات فناورانه در بخش های مختلف کنترل عفونت بیمارستانی باشد.
در پایان برنامه از خیرین و پیشگامان حوزه پیشگیری و کنترل عفونت تقدیر گردید .همچنین از کتاب کنترل عفونت در دندانپزشکی رونمایی شد.
گفتنی است این کنگره تا ۲۵ دی ماه  با برگزاری پنل های تخصصی و برپایی نمایشگاه های تجهیزات پزشکی کنترل عفونت در دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه دارد.

تهیه خبر : رهنورد