عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

تیم دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد مفصل زانو هیدرولیکی برای افراد قطع عضو ساختند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: این مفصل زانو برای افرادی که قطع عضو شده‌اند طراحی شده است.

وی افزود: این افراد چون عضو باقی‌مانده‌ای برای راه رفتن ندارند و زانوی آنها از بین رفته، نمی‌توانند راه بروند یا بدوند و با مفصل زانو طراحی شده برای آنها امکان راه رفتن و انجام امور زندگی برای‌شان فراهم می شود.

دکتر حمید منتظرالقائم گفت: این مفاصل از بهمن ماه سال ۱۳۹۷ساخته شده و در دو گروه مکانیک و هیدرولیک انجام شده است و مفصل ساخته شده برخلاف بقیه مفاصلی که در خارج از ایران وجود دارد، یک حالت فلکشن (نوسان) دارد که برای عبور از سطوح ناهموار یا عبور از شیب، این امر را بسیار آسان می‌کند. وی افزود: این مفصل در گروه هیدرولیکی است که سرعت رفت و برگشت را برای‌شان کنترل می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد درباره دیگر مزایای این مفصل گفت: وزن آن نسبت به بقیه مفاصل خیلی سبک‌تر است و از جنس آلومینیوم گرید نظامی است همچنین می‌توانیم این محصول را در انواع رنگ‌ها تولید کنیم.

دکتر حمید منتظرالقائم درباره تجاری‌سازی این محصول اظهار کرد: درحال حاضر نسخه‌اولیه سازمان تکمیل شده و آماده تجاری‌سازی آن هستیم که با چند سازمان برای سرمایه‌گذاری مذاکره کرده‌ایم که هنوز قطعی نشده است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر یک تیم ۶نفره داریم که هر کدام روی یک محصول خاص کار می‌کنند برای این پروژه تاکنون حدود ۲۶میلیون تومان هزینه شده و قرار است یک واحد برای توسعه صادرات را‌ه‌اندازی شود تا راه صادرات محصولات این دانشگاه بهبود پیدا کرده و تسهیل شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در پایان گفت: نمونه‌ اولیه‌ این طرح به‌تازگی آماده شده و قابل ارائه به بازار است. در مرحله بعدی نیز پیگیری‌های لازم را از طریق دانشگاه برای ارتباط با صنعت، انجام خواهیم داد.