عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

برقرای ارتباط صحیح میان کارکنان سازمان، سلامت سازمانی و اجتماعی را افزایش می دهد

صفیه احمدی زاده، کارشناس مسوول واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: برقراری ارتباط صحیح میان کارکنان سازمان باعث تقویت روحیه، عملکرد بالاتر و از طرفی باعث کاهش فشار ناشی از کار، تَنش، مخالفت و مقاومت می‌گردد که در نهایت به افزایش سلامت سازمانی و اجتماعی منجر می شود . وی افزود که با شروع طرح تحول نظام سلامت از سال ۱۳۹۴، بخشی از برنامه به خودمراقبتی سازمانی اختصاص داده شده که به بررسی سلامت سازمان های دولتی و غیردولتی می پردازد.

این مقام مسوول گفت: از شروع طرح تحول نظام سلامت تا پایان آذر ۱۳۹۸ در شهرستان قزوین، از ۷۰۸ سازمان دولتی و غیردولتی، ۲۶۴ برنامه عملیاتی سازمانی تدوین شده و بسیاری از مشکلات سازمان های دولتی و غیردولتی شهری و روستایی، شناسایی و سازمان ها برای رفع آنها اولویت بندی کرده اند.

وی بیان کرد که با اجرای این برنامه، تعداد زیادی از سازمان ها برنامه پیاده روی، تغذیه سالم، کنترل وزن و راهکارهای رسیدن به سلامتی را تجربه کردند و در برنامه خود قرار دادند.

این کارشناس در ادامه برنامه خودمراقبتی سازمانی، خبر داد که با دعوت از پنج نماینده از کارخانجات و کارگاه های خصوصی در مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، پس از توجیه، برنامه برای اجرا کلید خورد.