عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

آشنایی کارکنان روابط عمومی دانشگاه با اینفوگرافی


کارگاه آموزشی اینفوگرافی در روابط عمومی با حضور مسئولان و کارشناسان روابط عمومی‌های واحدهای تابعه در مرکز همایش‌های دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، خانم ملاپور مدرس کارگاه اینفوگرافی را به معنی تلفیق تصویر و متن دانست و گفت: اینفوگرافی  ۶۰۰ برابر سریع‌تر پیام را منتقل می‌کند.

خانم ملاپور با بیان اینکه امروزه ردپای گرافیک را در عرصه‌های مختلف می‌توان دید، یکی از ویژگی‌های مهم اینفوگرافی را مربوط به سرعت پخش شدن آن دانست.

وی با اشاره به اینکه ابراز بصری می‌تواند تصویر را خلق کند ازجمله گامهای عملی طراحی یک گرافیک اطلاع‌رسان را شامل تبیین، اطلاعات و طرح‌ریزی عنوان کرد.

مدرس کارگاه اینفوگرافی کاربردهای گرافیک اطلاع‌رسانی را برشمرد و آنها را شامل خبررسانی، اطلاع‌رسانی آموزش، تبلیغات و بازاریابی، تاییدیه تکذیبه، اصلاحیه توضیح بصری اخبار و آمار اطلاعات تهیه و ارائه گزارش‌های مدیریتی دانست.

وی مهمترین نکات در طراحی گرافیک اطلاع‌رسان را همخوانی موضوع گرافیک اطلاع‌رسان با عنوان آن، موضوع روشنی انتقال سریع مطلب، حاوی آمار و اطلاعات دسته‌بندی شده خواند.

خانم ملاپور همچنین یادآور شد که بهره‌گیری برخی حوزه‌ها از گرافیک اطلاع‌رسان در موضوعاتی که عینیت کمتری داشته و دید ذهنی آنها بالاست، کمتر است.

وی با تاکید بر اهمیت وجود رابطه منطقی بین موضوع و رنگ‌های مورد استفاده در گرافیک اطلاع‌رسانی و رعایت درجه انتزاع ممکن خاطر‌نشان کرد که بسته به موضوع از تکنیک بصری مرتبط و متناسب با موضوع در طراحی گرافیک اطلاع‌رسانی بهره گرفت.