عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫دانشگاه صنعتی قم میزبان مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دوره آموزشی و تخصصی تدبر در قرآن کریم ویژه مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
دراین ‌مراسم دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کسی است که حتی نامش رعب و وحشت بردل سیاه دشمن می اندازد.دشمنان باید بدانند که با شهادت این سردار بزرگ جهان اسلام،وحدت و همدلی ایرانیان بیشتر و بیشتر می شود و راهش با انگیزه‌ای دوصدچندان ادامه خواهدیافت.
وی به نقش مهم دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد اهمیت نقش دانشگاه ها در اصلاح و پیشرفت کشور، دانشجویان ما نباید تک بعدی باشند. بی شک پرورش بعد دینی،سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بر عهده دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه است.
دکتر رضایی نور درخصوص دانشگاه صنعتی قم افزود: این دانشگاه در حال توسعه با اساتید، جوان و نخبه و کارکنان جوان و هدفمند پیشرفت های چشمگیری داشته است. باتوجه ‌‌به‌جایگاه استراتژیک استان قم ‌این‌دانشگاه با ارتباط موثری که با صنعت استان دارد در رشد و شکوفایی صنعت استان نقش مهمی را ایفا می کند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ اساتید با دانشجویان و ارتباط دانشجویان با صاحبان صنایع دراستان ،۸۰درصد دانشجویان این دانشگاه پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار می‌شوند که این خود یکی ویژگی‌های خاص این دانشگاه است.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین مسئول دفتر نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم ضمن تسلیت شهادت ‌حضرت زهرا و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ویژگی های شخیص این شهید والا مقام اشاره کرد.
وی گفت: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه تدبیر و تدبرش در امور نظامی زبان زد بوده است ، آنچنان ویژگی های اخلاقی و معنوی داشت که نه تنها مردم ایران بلکه همه مردم دنیا به ویژه ملتهای آزادی خواه و محور مقاومت را مبهوت خود کرده بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قربانی مبین افزود: بی شک سجایای اخلاقی وی باعث شد که برایش تشییع جنازه چند ده میلیونی در ایران و عراق و مراسم یادبود در سایر کشورها برگزار شود. همه ما باید اخلاص عمل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی خودمان قرار دهیم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.
این دوره با برگزاری کارگاه های تخصصی با محوریت تدبر در قرآن کریم به پایان رسید.