عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه


مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با حضور مسئولین دانشگاهی برگزار شد.

وبدا سبزوار/ مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزواربا حضوردکتر علیرضا مسلم رئیس دانشگاه ،حجت الاسلام ایمانی مقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،معاونین و جمعی از مدیران وکارکنان،صبح امروز ۲۲ دی ماه سال جاری در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی پردیس برگزارشد.

در این مراسم رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،اظهار کرد: شهادت این سردار سرافراز را به عموم م ردم و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض می کنم و امید که ما نیز ادامه دهنده راه پرافتخار این شهید والامقام باشیم.

وی در ادامه با اشاره نقش مهم پرستاران در حوزه سلامت،افزود: نظام سلامت و حوزه سلامت بخش قابل توجهی از خدمات و دستاوردهایش را مرهون زحمات و خدمات پرستاران است.

دکتر مسلم با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود و تاخیر در معوقات کارکنان،بیان داشت: در این شرایط همکارانم با درک نیازهای جامعه به خدمت رسانی ادامه داده اند و هیچگاه خللی در ارائه خدمات به مردم صورت نگرفته و این همکاری و همیاری جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه بیش از ۹۵۰پرستار در مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند،اضافه کرد:هم اکنون در سبزواربه ازای هر تخت ۱.۴ دهم پرستارمی باشد که بر این اساس مشکل خاصی در حوزه پرستاری شهرستان وجود ندارد.

وی با تاکید بر مهارت افزایی و دانش افزایی جامعه پرستاری،اظهار کرد:انتظار می رود که پرستاران نیز به عنوان اعضای مهم نظام سلامت با استفاده از دانش، تجربه و تخصص خود نقش حرفه ای خود را به نحو احس انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در پایان ضمن اشاره به حوادث اخیر،خاطر نشان کرد:در این ایام سخت که نیاز به همدلی و همیاری و همزمانی بیش از پیش احساس می شود امید است با درایت از تنگ های سخت عبور نماییم و قطعاً افق های روشنی در انتظارهم میهمان عزیزمان خواهد بود.

در ادامه مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،گفت: امروز در داخل کشور بیش از پیش نیازمند وحدت،مدیریت و توجه به آحاد مردم و حل مشکلات هستیم چراکه مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی نشان‌دهنده اوج بصیرت و آگاهی بود.

وی خاطر نشان کرد:در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات غم انگیزی بودیم امیدواریم این روزهای سخت با توکل به خدا و حفظ وحدت و انسجام ملی، سپری شود.

حجت الاسلام ایمانی مقدم در ادامه با اشاره به آیات و احادیثی در رابطه با جایگاه پرستاری، اظهار کرد: پرستاران از نظر روحی و جسمی شرایط سختی دارند و بار سنگینی بر دوش آنها است ومراقبت از بیماران خدمت با ارزشی است که پرستاران موفق به انجام آن هستند.

وی تاکید کرد: فردی موفق است که دلی کار کند و ازجان گذشتگی، صبر و بردباری پرستاران اگر برای رضای خدا باشد، ارزشمند است.

همچنین در این مراسم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان بیان داشت:امروز گرچه داغدار شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان مجاهدش هستیم، اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند.

دکتر نعمت شاهی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه والای پرستاری،اظهار کرد: می‌توانیم ادعا کنیم خدمات پرستاری جایگاه ویژه‌ای داردو تحقق این مهم گامی موثر در راستای توجه بیشتر به سلامت جامعه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای استاندارد سازی نیرو انسانی،افزود: ارتقاء کیفیت خدمات به ویژه در حوزه پرستاری یکی از اهداف مهم درحوزه درمان و لازمه توجه ویژه به تک ‌تک پرستاران در عرصه اجرا است.

معاون درمان دانشگاه ضمن قدردانی از زحمات و خدمات جامعه پرستاری ادامه داد:علی رغم تنگناهای و کمبود های موجود، مجموعه کادر درمانی به ویژه پرستاران از هیچ کوششی دریغ نورزیدن که این تلاش ها قابل تقدیر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تصریح کرد: شرکت بیش از ۶۰۰ پرستار در طرح کنترل فشار خون، برگزاری بیش از ۳۸۰کنفرانس ودوره آموزشی ،انجام اقدامات مربوط به صلاحیت های حرفه ای پرستاران، و برگزاری دوره های آموزشی و مدیریتی ویژه پرستاران و مدیران پرستاری از جمله اقدامات حوزه مدیریت پرستاری به شمار می رود.

گفتنی است؛در این مراسم از ۵۳ پرستار نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.