عمومی | فرهنگستان علوم

انتصاب دکتر محمدرضا اسلامی به سمت رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم / تمدید دوره ریاست ۴ گروه دیگر

با عنایت به پایان دوره دوساله ریاست گروه علوم مهندسی و با عنایت به توصیه مشورتی شورای گروه علوم مهندسی، طی حکمی از سوی آقای دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم، آقای دکتر محمدرضا اسلامی عضو پیوسته گروه علوم مهندسی، برای یک دوره دو ساله به عنوان «رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم» منصوب شد.

آقای دکتر محمدرضا اسلامی استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی از سال ۱۳۷۱ به عنوان عضو وابسته با فرهنگستان علوم همکاری داشته و در سال ۱۳۸۰ به عضویت پیوسته فرهنگستان علوم برگزیده شده است. ریاست اولین کنفرانس انجمن مهندسین مکانیک در دانشگاه تهران، کسب درجه استاد برتر از سوی این انجمن در سال ‪ ،۱۳۷۴‬کسب عنوان استاد نمونه کشوری، برگزیده به عنوان چهره ماندگار، کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه و پژوهشگر برتر وزارت علوم تحقیقات و فناوری از جمله افتخارات علمی دکتر محمدرضا اسلامی است. در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی پروفسور "محمدرضااسلامی" مدال انیشتین از سوی یونسکو را دریافت کرد. ایشان همچنین طی سال‌های ‪ ۱۹۷۰‬تا ‪ ۱۹۷۳‬میلادی در مرکز فضایی ناسا به تحقیق پرداخته است و در سال ‪ ۱۹۹۷‬میلادی بر اساس کارهای اصیل علمی و پیشبرد و توسعه حرفه مهندسی در سطح بین‌المللی عضو برجسته انستیتو هوافضای آمریکا و در سال ‪ ۲۰۰۱‬موفق به کسب درجه علمی ‪ fellow‬انجمن مهندسین مکانیک آمریکا شده است. نام پروفسور محمدرضا اسلامی در بیش از هفت کتاب بین‌المللی ‪ WHO'S WHO‬ به عنوان محقق برجسته جهانی ثبت شده است.

لازم است ذکر شود پیش از آقای دکتر اسلامی، آقای دکتر سعید سهراب پور عضو پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان برای ۲ دوره متوالی ریاست گروه را به عهده داشته است.

بر همین اساس و با عنایت به توصیه مشورتی شورای گروه ­های علوم اسلامی، علوم انسانی، علوم کشاورزی و علوم دامپزشکی، طی احکام جداگانه از سوی ریاست فرهنگستان علوم، دوره دو ساله ریاست آقایان دکتر سیدمصطفی محقق داماد، دکتر حسین نمازی، دکتر عباس شریفی تهرانی و دکتر محمدقلی نادعلیان به ترتیب در گروه های علوم اسلامی، علوم انسانی، علوم کشاورزی و علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم برای یک دوره دیگر تمدید شد.

روابط عمومی فرهنگستان علوم