عمومی | دانشگاه فرهنگیان

دنیای امروز دنیای گذر بدون مرز به سمت کارآفرینی و دنیای سلطنت مهارت است

به  گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان،دکتر حسین خنیفر پیش از ظهر امروز در دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه ریزی درسی در اصفهان اظهار کرد: دنیای امروز دنیای گذر بدون مرز به سمت کارآفرینی است و دنیای سلطنت مهارت است؛ اگر روزی می‌گفتند کسی کار با رایانه و زبان را بلد نباشد بی‌سواد است، امروز می‌گویند هرکسی که لبخند و مهارت نداشته باشد بی‌سواد است و لبخند به معنای ارتباطات است .

رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: مدارس ابتدایی بی‌روح داریم و می‌خواهیم کارآفرین در آن تربیت کنیم؛ باید بدانیم زمانیکه اولویت را به مدارس ابتدایی دادیم، جامعه متحول خواهد شد .

وی مطرح کرد: در مدرسه کارآفرین کارگاه لازم است؛ بارها در کربلا خوانده‌ایم که خیمه‌های امام حسین غارت شد ولی جواب این سوال این است که امام ثروتمند بود و دین و اسلام هم بر کارآفرینی تاکید دارد .

دکتر خنیفر بیان کرد: بیش از ۷۰ سال است که دانشگاه داریم و از زمان امیرکبیر مدرسه داشتیم؛ شاید در سیاست نه شرقی و نه غربی داشته باشیم، ولی علم و مهارت هم شرقی و هم غربی است و باید از آنها مهارت را دریافت کنیم و این مورد تاکید آیت اله جوادی آملی نیز بوده است .

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: ۲۳ کشور در ایران جا می‌شود یعنی ایران مساحت ۲۳ کشور جهان را دارد و ۵۷ ماده معدنی در ایران داریم که بیشتر از هر کشور دیگر تنوع دارد؛ همچنین هفتمین کشور از لحاظ واریته گیاهی هستیم و ۱۰ نوع طلا در کشور موجود است ولی ملت نفت‌خوار هستیم در حالی که همه این‌ها می‌تواند زمینه کارآفرینی باشد .

وی با بیان اینکه تنها ۱۱ درصد از ژاپن خاک است و خانه‌هایشان ۴۰ و ۵۰ متری است ولی که سرانه آموزشی آن‌ها ۵ برابر دنیاست، گفت: کارآفرینی به معنای ایجاد شغل نیست و به معنای ساختن از هیچ است .

دکتر خنیفر بیان کرد: کارآفرینی قابل آموزش است و اصول و قواعدی دارد که باید آموزش داده شود؛ کارآفرینی جمعی است و برخلاف تصرف به صورت فردی امکان‌پذیر نیست .

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید جرات و جسارت افراد را بالا ببریم؛ باید اجازه دهیم خودشان را نشان دهند و ریسک‌پذیری را آموزش دهیم و نگران خراب شدن نباشیم .

وی اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان در بازدید های که از امکانات و پردیس ها انجام می دادم اتاقی را در تهران پیدا کردم که با تعداد بسیاری از امکانات و وسایل آزمایشگاهی ۱۳ سال بسته بود و میلیاردها سرمایه در آن خوابیده بود، آن را بازگشایی کردیم و توانستیم تعداد زیادی دانشجو در آن پذیرش کنیم .

دکتر خنیفر در پایان گفت: طی سفری که به کشور ژاپن داشتم، کلاس‌های ژاپن را بررسی کردم، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و توصیه کردم به وزیر محترم آموزش و پرورش که حتما به این کشور سفر کند، در این سفر به نکات بسیاری رسیدم که تاکید بر مدارس کارآفرین، کارآفرینی و مهارت در مدارس مهم ترین آن بود می خواهم در خصوص این موارد کتابی را منتشر کنم.