عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

موظفیم خصوصیات سردار شهید قاسم سلیمانی را الگوسازی کنیم

کاظمی ذهابی/وبدا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم بزرگ دانشگاهیان لرستان به مناسبت هفتمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی(رحمت الله علیه) که با حضور نماینده ی ولی فقیه در استان، روسای دانشگاه های سراسر استان، مسئولین نهاد های رهبری، اساتید، دانشجویان و پرسنل این دانشگاه ها در مسجد غدیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش وبدا لرستان متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:

"گرامی می داریم شهادت سردار بزرگ اسلام، مالک اشتر روز و همه ی همرزمان بزرگش به مقام عظمای ولایت و امروز خوشحالیم که با خبر شدیم اولین حمله ی تلافی جویانه و اولین جرقه از انتقام سخت را سپاه قدرتمند و غیور پاسداران پاسخ دادند. همان گونه که در مصاحبه ها و اطلاعیه ها می شنویم اولین حمله است و آمریکایی ها بیش تر از این آسیب خواهند دید.

برحسب وظیفه،  وظیفه دارم هم از مسئولین دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها هم از روسای محترم دانشگاه ها که امروز در خدمتشان هستیم تشکر کنم. از همکاران خودم در دانشگاه علوم پزشکی لرستان که از جای جای خرم آباد و سایر شهر ها حضور دارند تشکر و قدردانی می کنم.

به پاس قدردانی سردار شهید و همرزمانش ما امروز اینجا جمع شده ایم.

وقتی کسی بخواهد عزت پیدا کند کار خدا است و نه بنده ی خدا. کار خداست که امروز میلیون ها انسان از عراق، کاظمین نجف، اهواز، حرمین شرفین، تهران، قم و کرمان در مراسم تشییع ایشان شرکت کردند. بیش از بیست میلیون نفر ایشان را تشییع کردند.

عزتی بالاتر از این در تاریخ نداریم. خبرگزاری ها ذکر کردند. آنهایی که تخمین می زنند و جمعیت ها را بررسی کردند چه در خارج و چه در داخل ایران بعد از رحلت حضرت امام (ره) در شهر تهران این موضوع سابقه نداشته است. این ملت عاشقند، عاشق خدمتند، عاشق صداقتند، عاشق فداکاریند،عاشق وفاداریند.

مگر قاسم سلیمانی چه داشت که این همه ملت در عزاداری اش شرکت کردند. چه خصوصیاتی داشت؟

مرد سختکوش، با استقامت با پشتکار، فداکار بدون لغزش. چهل سال مشغول مبارزه است. هشت سال دفاع مقدس، چندین سال مبارزه با اشرار جنوب شرقی کشور، مسئولیت و فرماندهی اقدامات فرامرزی جمهوری اسلامی ایران،  با جدیت، صبر و استقامت در همه ی این راه ها موفق شد.

کسی که از کرمان می آید، یک کارمند عادی حتی مدرک دکتری و امثالهم هم ندارد اما برای خدا کار می کند و دیدیم تمامی مردم منطقه ی خاورمیانه و مدیترانه ی شرقی عاشق او هستند. لبنانی ها، سوری ها، عراقی ها، افغانستانی ها، پاکستانی ها، یمنی ها مراسم باشکوهی برای تشییع این بزرگوار برگزار کردند.

حتی گفتند اگر ایران کاری نکند ما ساکت نخواهیم ماند. حتی حوثی ها گفتند ما انتقام خواهیم گرفت.

آمریکا در مقابل این همه انسان از جبهه ی مقاومت زمین گیر است.

این همه انسان خشمگین اند چون سردار انسان خوبی بود و ولایت پذیر بود. با احزاب کاری نداشت و فقط پشت سر ولایت بود. رفتار سردار سلیمانی در این مسائل باید تشریح شود.

سردار سلیمانی ساده زیست بود. در خاطراتش نوشته اند( خاطراتی که تا زنده بود نمی گذاشت بنویسند)؛ صله ی ارحام را به جا می آورد، پدر و مادرش را تکریم می کرد، زمان مراجعه به اماکن عمومی نوبت می گرفت و... چهره ای مهربان و دوست داشتنی، چهره ای همراه با لبخند و به دور از ریا، همواره چهره ی او را در مراسم مختلف دیدیم. چقدر با خضوع و خشوع برخورد می کرد. وقتی انسان به درجه ی کمال الهی می رسد شهید خواهد بود. او در همین دنیا به درجه ی والای شهادت نائل شد.

شهید سلیمانی در زندگی شخصی اش یک روز ماموریت نگرفته بود. دنبال پول و پله و ثروت و مسائل دنیوی نبوده است. به گونه ای عمل می کرد که ظاهر نمایی نباشد.

ما موظفیم خصوصیات این سردار شهید را الگوسازی کنیم و آنها را گسترش دهیم.

علیرغم تمام مهربانی و تواضع در مقابل دشمنان اسلام نترس، قوی و شجاع بود ."